Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.09.2012 22:35 - Кой Закон Исус прикова на кръста, когато умря? Християните не са наясно с отговора
Автор: bojiislujitel Категория: Други   
Прочетен: 2505 Коментари: 2 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Жертвоприношението-забравеният закон.   Днес ще се занимаем с този закон за жертвоприношението-законът, който не е познат на света. Защото хората използуват писанията на Павел за да се опитат да унищожат царският закон. Ние ще използуваме основните точки, чрез които те се опитват да убият закона. (става въпрос за 10 заповеди!) Ще започнем от Римляните 6 глава. Вижте, аз винаги сам знаел, че Новият Завет е продължението на Старият и е в пълно съгласие със Старият Завет. Ще започнем с 14 стих. Този 14 стих те го използуват за да опитат да премахнат закона. И защо именно този стих? Защото те не разбират, че има повече от един закон. Именно това ще ви докажем днес.   14 Защото грехът няма да ви владее, понеже не сте под закон, а под благодат.   Казва: грехът няма да ви владее, защото сте под благодат. И това би трябвало да е краят на всичко. Не е нужно да пазите закона, защото сте под благодат... Вие сте под благодатта на Исус Христос, под неговата кръв. Той ви е изкупил от всеки грях-сегашен и бъдещ чрез кръвта си... Но нека продължим да четем на татък.   15 Тогава какво? Да грешим ли, защото не сме под закон, а под благодат? Да не бъде!   Ако не сте под закон, то защо Павел дори споменава за греха ( в смисъл, че щом няма закон-няма грях! )?   16 Не знаете ли, че на когото предавате себе си като послушни слуги, слуги сте на онзи, на когото се покорявате - било на греха, който докарва смърт, или на послушанието, което докарва правда?   Какво означава това? Означава ли, че ти все още можеш да сгрешиш смъртно? Не знаете ли, че на когото служите, на него и се покорявате-било на греха или на послушанието. Тук явно имаме повече от това, което изглежда на пръв поглед. Защото ако благодатта е отменила Господният закон, то ние имаме проблем: не знаем какво да правим; не знаем, какво да спазваме! Трябва напълно да разясним този въпрос. Нека да видим Посланието към Галатяните 3 глава-там и ще видим отговора. 3 глава, 1 стих-хората се опитват чрез тези стихове отново да убият Божият закон. Но ние ще проверим за какво се отнася.   1 О, неразумни галатяни, кой ви омая така - вас, пред чиито очи Исус Христос е бил ясно очертан като разпънат? 2 Това само желая да науча от вас: чрез дела изисквани от закона ли получихте Духа, или чрез слушане с вяра?   Когато видите думите: «чрез дела по закона» веднага ви кара да се усъмните в нещо. Защото кое ме спира да убия някой брат, да го обера или да спя с жена му? Или е това, че не си позволявам да извърша грях-да наруша закона?   3 Толкова ли сте неразумни, че след като започнахте в Духа, сега се усъвършенствате в плътта? 4 Напразно ли страдахте толкова? Ако наистина е напразно!   Казва: за какво страдахте толкова-напразно ли беше? Изведнъж вие променихте курса на 90 градуса; изведнъж решихте да вършите дела по закона. Хората четат това и решават: ето-ние не трябва да пазим заповедите. Но ние ще ви покажем.   10 Защото всички, които се облягат на дела изисквани от закона, са под проклятие, понеже е писано: «Проклет всеки, който не постоянства да изпълнява всичко писано в книгата на закона.»   Ако сте под закон, също сте и под проклятие.   11 А че никой не се оправдава пред Бога чрез закона, е явно, защото праведният чрез вяра ще живее."   Вижте добре братя и сестри какво казва: «праведният ще живее чрез вяра!» А всеки, който е повесен на дърво е проклет. Но първо нека да видим за каква проклетия става въпрос и как сме се оказали повесени на дървото. Защото ако законът не съществува вече, как сте се озовали на дървото? (Вижте 13 стих! 13 Христос ни изкупи от проклятието на закона, като стана проклет за нас; защото е писано: Проклет всеки, който виси на дърво"; ) Второзаконие 21 глава, 22 Ако някой е извършил грях, заслужаващ смърт, и бъде убит, и го окачиш на дърво, 23 тялото му да не остане през нощта на дървото,   Хората не разбират защо Исус трябваше да бъде свален от дървото преди залеза на слънцето   ... а непременно да го погребеш на същия ден - защото обесеният е под Божие проклятие - за да не оскверниш земята, която ГОСПОД, твоят Бог, ти дава като наследство.   Защото всеки, който е повесен на дърво е проклет пред Господа! Братя и сестри, ние имаме проблем тука. Имаме закон, който би трябвало да е заменен с благодатта. Но ние все още виждаме някой повесен на дърво, защото е нарушил закона... Мисля, че е време за нас да намерим какво е грях, според Библията. Защото докато не знаем дефиницията на греха, не бихме могли да вървим напред. І Послание на Иоан 3 глава, 4 стих-това е дефиницията за греха. Защото ако не разберете какво е грях, не можете да разберете и закона; не можете да разберете и какво е да си под благодат; фактът е, че едва ли ще разберете което и да е... Всичко започва с определението на греха.   4 Всеки, който върши грях, върши и беззаконие; защото грехът е беззаконие.   С други думи, грехът е нарушаване на закона-10 заповеди. Но ако нямате закон, какво можете да нарушите? И ако няма какво да се наруши, то изобщо в този свят няма грешници-всеки е свят... Не можете да кажете, че законът е премахнат и в същото време да се обърнете и да кажете на някого, че нарушава закона, че е грешник. Разбирате ли-не можете да имате и двата случая на веднъж. Нека да се върнем на Галатяните 3 глава. Защото веднъж като знаем, че грехът е нарушаване на закона, то за кой закон говори Павел? Защо Павел нарича тези галатяни неразумни заради държането на закона? Нека да видим стих 19.   19 Тогава защо се даде законът?   Обърнете внимание много добре на това!   Прибави се, за да се изявят престъпленията, докато дойде Потомъкът, на когото беше дадено обещанието; и беше постановен от ангели чрез ръката на един посредник.   Този закон беше добавен, заради нарушаването на закона; докато дойде Исус. Какво точно прочетохме сега? Не прочетохме ли вече, че грехът е нарушаване на закона? Щом грехът е нарушаване на закона, как можем да добавим закон поради това нарушаване на закона? Братя и сестри, това което имаме тук са два закона. Единият закон, както ще ви покажем вие нарушихте и понеже го нарушихте, Господ добави друг закон (за да не ви избие веднага, но да ви даде шанс за спасение). Този закон се нарича «Законът за жертвоприношенията». Защото ако нямахте закон, не бихте могли и да грешите. Нека да видим Римляните 5 глава и да продължим с изясняването на този въпрос.
12 Затова, както чрез един човек грехът влезе в света и чрез греха - смъртта, и така смъртта премина във всичките хора, понеже всички съгрешиха;   Грехът влезе в света чрез един човек-и това беше Адам. Чрез него дойде и смъртта. Защото смъртта не беше в света, докато Адам не съгреши.
13 защото грехът беше в света и преди закона, но когато няма закон, грях не се счита;   Какво имаме тук? Имаме грях и преди закона. Но грях не се вменява, ако няма закон. Какво ни казва това? Че преди дори и законът за жертвоприношенията да дойде в света, Господните заповеди бяха тук. Как зная това? Защото когато Господ попита Кайн къде е брат му, той му отговори: «от къде да зная, къде е брат ми? Да не съм му пазач?» Той излъга! Защо излъга? Защото той знаеше, че не трябва да убива. И Господ го осъди за убииство; и за лъжа. Как може Господ да го осъди, ако няма закон? Защото ако няма закон-няма грях-Каин не бе извършил нищо лошо, ако нямаше закон, който да определи действието на Каин като смъртен грях. Въобще от къде някои «християни» са взели идеята, че няма закон, не мога да си го обясня. Определено не е от писанията на Павел. Защото ще ви покажа, как Павел определя грехът. Римляните 7 глава-7 стих. Защото ако няма закон, Господ не може да съди никого. Предполагам, че точно това им е целта: ако няма закон, никой не може да ги съди за нищо и всеки може да прави каквото си иска.   7 Тогава какво да кажем? Законът грях ли е? Да не бъде!   Вие не мислите, че законът е грях, нали? Отидете в която и да е църква и им кажете: пазете закона! Те ще ви изхвърлят веднага.   7... Но аз не бих познал греха, освен чрез закона;   Вижте какво ви казва! Защо ви го казва? Защото ще ви каже и още.   7... защото не бих знаел пожелание, ако законът не беше казал: ?Не пожелавай."   Ако законът не съществуваше, можех да си пожелавам колкото си искам. И можех да пожелая жената на този брат-природно нещо за мене... Но законът казва: не пожелавай! 8 Но грехът, като използва възможността чрез заповедта, произведе в мен всякакво пожелание; защото без закон грехът е мъртъв.   С други думи, чрез закона, грехът взе предимство. Защо чрез заповедите грехът работи? Защото законът казва: това не е добре, братко, или това... Това е лошо. И изведнъж, след като си мислех, че съм свят, оказа се, че съм нечист. Никога не съм мислел, че не мога да ям свински пържоли и други неща, докато не прочетох Диетичният Закон 11 глава от Левит и 14 глава на Второзаконието. Как узнах: защото законът ми казва това. И като разбрах това, отдръпнах се от тези ястия. 9 И аз някога бях жив без закон, но когато дойде заповедта, грехът оживя, а пък аз умрях;   Вижте какво казва: аз бях жив грешник-в същото време и жив, и грешник. И аз бях такъв, братя и сестри. Едва ли има нещо, в което да не съм грешил. Аз бях жив грешник; дори имах удоволствие от това. Но като разбрах какво казва законът, аз започнах да се отдръпвам от тези неща. Но не стана за един ден-отне ми много време. Както казва Павел: «аз умирам дневно...» Защото ми отне много дни, да умра към греха. 10 и самата заповед, дадена за живот, ми се оказа за смърт.   Братя и сестри, малцина разбират какво казваше Моисей, когато даде заповедите на хората. Той каза: « аз ви представям този ден живота и смъртта; доброто и злото; изберете живота и живейте!» Какво представи пред хората? Заповедите. Защото заповедите водят в живота. Нека сега да видим кой е този друг закон, който беше добавен поради престъпването на първият закон-Галатяните 3 глава-искам да ви покажа какво пише Павел. Защото хората ползуват писанията на Павел, за да изхвърлят пророците през прозореца; за да изхвърлят Исус през прозореца. Ето защо, на погребение винаги питам: в кого вярвате-в Павел или в Исус? Казват ми: в Исус. Може ли Исус да лъже, ги питам? Не може да лъже-казват. И тогава им казвам, че Исус ни казва, че ще възкреси мъртвите в последният ден. Сега всички се чувствуват като измамени (Защото те всички вярват, че починалият/та са вече в небето.) Галатяните 3 глава, 21 стих. Ще видим този закон, който беше добавен поради престъпването на царският закон и който трябваше да ни доведе при Исус.   21 Тогава законът против Божиите обещания ли е? Да не бъде!   Господ никога не е дал обещание на Израел, което да е било срещу който и да е закон.   21... Защото, ако беше даден закон, който да можеше да оживотворява, то наистина правдата щеше да бъде от закон.   Братя и сестри, ние току що прочетохме, че заповедите бяха за да ни докарат живот. Но този закон тук, нямаше нищо в себе си, което да докара живот. Разбирате ли какво четете тук? Това ни показва, че имаме два закона: единият е определен да дава живот; другият дори не може да даде живот. Кой е този закон, който дава живот? Заповедите. Не каза ли Павел това?   22 Но Писанието затвори всичко под грях, така че обещанието чрез вяра в Исус Христос да се даде на тези, които вярват.   Защото няма никой под небето на тази земя, който да не е извършил грях-никога не е имало такъв човек, освен Исус Христос. Ето защо когато Исус дойде, неговата смърт беше за доброто на всички.   23 А преди да дойде вярата, ние бяхме под стражата на закона, затворени до времето на вярата, която щеше да се открие.   Преди да дойде вярата-това означава-преди да повярвате, братя и сестри. Но как проповядват днешните пастори? Че вярата идва така, като че ли ще се появи някой с два куфара и ще каже: «Добър ден. Аз съм вярата и дойдох...» Но това което прочетохме просто означава, че преди да започнете да вярвате в Господ, преди да започнете да вярвате, вие е трябвало да убиете вашата крава-за да ви забави във вашите грехове. Но това е което е същността на жертвоприношението-да ви забави в греховете ви и да имате шанса да живеете. Защото жертвоприношението не може да отнеме греха само по себе си. А всеки знае, че най-бързият начин да забавиш някого да не нарушава закона е да му отнемеш парите. Колкото повече нарушаваш закона, толкова по-скъпо ти струва. И изведнъж ще си кажеш: така ще стигна до просешката тояга, ако продължа да нарушавам закона... Господ реши да направи точно това: всеки, който съгреши, да загуби част от имота си. Господ каза: ще ви накарам да избиете всичките си крави-докато започнете да ме слушате. Иначе, трябва да убия вас. 24 Така че законът стана за нас възпитател, за да ни доведе до Христос, за да се оправдаем чрез вяра.   С други думи, този закон съществуваше докато Исус се появи на сцената.   25 Но след идването на вярата не сме вече под ръководството на възпитател. 26 Защото всички сте Божии синове чрез вяра в Иисус Христос,   След като дойде вярата в Исус. Защото Исус ни каза, че вече ще живеем чрез вяра в него и не чрез убиване-жертвоприношение-на животни. Вие не сте повече под закон, след като Исус умря на кръста-вие не сте под закона за жертвоприношенията, братя и сестри. Вие трябва да живеете чрез вяра. И ако не живеет чрез вяра, ще умрете в безверие...   27 понеже всички вие, които сте се кръстили в Христос, с Христос сте се облекли. 28 Няма вече юдеин, нито грък, няма роб, нито свободен, няма мъж, нито жена, защото вие всички сте едно в Христос Иисус. 29 И ако сте Христови, то вие сте Авраамово потомство и наследници по обещание.   Къде се върнахме, братя и сестри? Върнахме се в началото: при Авраам. Защото ако сте Христови, то сте и Авраамово потомство. Но за колко дълго трябваше да се продължава този закон? Докато Исус се появи на сцената. Не преди това-не дори и една стъпка. Защо? Защото жертвоприношението показваше именно идването на Исус. Но единственият проблем беше, че жертвоприношението не можеше да отмени греха. Господ беше изморен от това и никога не го харесваше. Защото именно Господ ви го даде-а не Моисей. Ще ви докажем това. Нека да видим Послание към Евреите и този закон, който трябваше да ни доведе при Исус. Хората казват, че нямат понятие какво означава това-защото този закон е детеводителят. Какво прави детеводителят? Довежда ви при целта. И ако е учител, то ви довежда чрез знанието до тази цел. Приготвя ви да вършите това, което трябва да вършите, за да се изхранвате. Така е и с този закон: приготвя ви за да разберете, че когато някой съгреши против Господ, някой трябва да умре. Когато Исус дойде на сцената, вие вече не се очудвате, когато той ви каза, че ще умре заради създанието. Защото вие трябва да разберете това, а Израел трябваше да разбере най-добре от всички. Но вижте-дори и днес, тези дето наричат себе си Юдеи, все още принасят в жертва агнета. Послание към Евреите 10 глава,   1 Защото законът, съдържайки в себе си само сянката на бъдещите добрини, а не самия образ на нещата, не може никога чрез едни и същи жертви, които непрекъснато се принасят, година след година, да направи съвършени онези, които пристъпват да жертват.   Вижте: Господ представяше само сянка на добрите неща които идваха. Не е ли това детеводител? Това не бяха самите неща. Защото никога тези жертви не можеха да покрият греховете. Защо? Защото законът за жертвоприношенията не може да даде живот-той само сочеше към живота. И ако отидете на Евреите 11 глава, ви казва, че този закон не можеше да направи никого съвършен. Защото съвършенни стават само при възкресението-до това време никой не може да бъде съвършен.   2 В противен случай не би ли престанало принасянето на жертвите, защото тези, които ги принасят, веднъж очистени, не биха имали вече никакво съзнание за грехове?   Вижте, веднъж след като сте се очистили, би трябвало да нямате повече грях, но защо не беше така?
4 защото не е възможно кръвта от юнци и от козли да отстрани греховете.   Ето защо не можеше да ви направи съвършенни-защото не можеше да отнеме греха. Всичките тези хора, дето убиха поради греховете си толкова крави, все още си оставаха грешни и продължаваха да грешат отново, и отново. И които имаха много стада, не беше проблем за тях... Но не трябва да бъде така: Господ не харесваше това, защото знаеше, че много хора си играят с неговия закон.   5 Затова Христос, като влиза в света, казва: Жертва и принос не си поискал, но приготвил си Ми тяло;   Кой е той-Исус.   6 всеизгаряния и жертви за грях не са Ти угодни.   И казва: и нямаш удоволствие в жертви и всеизгаряния. Господ наистина не изпитва удоволствие от това. Защото когато хората грешаха, те принасяха животни в жертва и мислеха, че всичко е на ред. Но на ред ли беше? Нека да видим Еремия 6 глава-защото тези жертви никога не можеха да премахнат греха-защото всичко зависи какъв е умът-съзнанието на хората. Ако съзнанието им е добро, то и всичко е добро; ако не е-нищо не е добре. Но каквото и да сте правили, докато не дойде Исус, никой не беше се покаял. И за да ви покажа, че е така: когато Исус дойде, кои го преследваха и искаха да го убият-именно Евреите-неговият собствен народ. Езичниците по това време можеха да приемат всичко. И дори показаха, че приемат всичко за Исус. Еремия 6 глава, 19 стих-ще ви покажа, защо Господ каза, че жертвоприношения и кръв от юнци и козли, не са му угодни и няма удоволствие от тях.   19 Слушай земьо! Ето, Аз докарвам злото върху този народ, плода на помислите им; защото не послушаха думите Ми и закона Ми, а го отхвърлиха. 20 Защо Ми е ливанът, който донасят от Сава, и благоуханната тръстика от далечна земя? Всеизгарянията ви не са Ми приятни и жертвите ви не са Ми угодни.   Казва: защо ми е всичко това? Аз не примам всеизгарянията ви! Защо? Защото не изпълнявате закона ми. Крадете от съседа си; спите с жена му; свидетелствувате лъжливо против сестра си; не почитате баща си и майка си; и тогава принасяте жертви... Защо? Те не ви помагат с нищо! Нека да видим Еремия 7 глава, 22 Защото не говорих на бащите ви и не им заповядах за всеизгаряния и жертви в деня, когато ги изведох от египетската земя;   Казва: аз не им заповядах да правят всеизгаряния и да принасят жертви. 23 а това слово им заповядах и казах: Слушайте гласа Ми и Аз ще ви бъда Бог, и вие ще Ми бъдете народ; и ходете по всичките пътища, които ви заповядвам, за да ви бъде добре.   Казва: заповядвам ви да изпълнявате моите заповеди, за да ви бъде добре. С други думи: вярвайте! Какво е вяра: да ми вярвате за всичко, което ви казвам. Но вие ми показвате, че не ми вярвате-защото не изпълнявате закона ми и защото нарушихте закона ми, трябваше да ви дам нещо друго. Трябваше да ви дам друг закон. Но нека да видим какво им каза Господ, когато ги изведе от Египет. Второзаконие 10 глава. Вижте, никой не знае каква е истинската история в основата и за това нищо не могат да разберат от Новият Завет-никой не чете Старият Завет. Не разбирате закона; не разбирате какво е грях; не знаете кой закон беше отменен; не знаете дори какво беше добавено и защо беше добавен този закон. Поради това не можете да разберете и защо беше даден този закон и защо беше отменен. Фактът е, че не знаете нищо. Тичате на около и говорите на хората, че не трябва да пазят закона. Но тогава се обръщате и наричате някого «грешник»... Въпросът, който аз винаги задавам е: каква е разликата между праведният и грешника? Законът е разликата. Няма закон-няма грях. О, аз разбирам, че по някога е сладко да се наруши някоя заповед-на мене ми се случва също да ми се прииска такова нещо. Но Господ ме заплашва с огненото езеро-постоянно. Същото е и с вас-той ви познава и вас. О, казват: той е толкова праведен; тя е така праведна, пазят закона и всичко... Защото се страхуват от Господа! В момента в който спрат да се страхуват, ще ги видите. Защото и аз съм така, и вие сте така. Така просто е: вечно наказание. Вечно-това е дълго време... И не искам да попадна там, от където не мога да се измъкна. А като разбера, че не е възможно да се измъкна от там, замислям се сериозно какво трябва да правя, за да не попадна там на първо място. Второзаконие 10 глава 1 И в онова време ГОСПОД ми каза:   Господ казва на Израел как той и Моисей общуват.   1... Изсечи си две каменни плочи като първите и се изкачи при Мен на планината, и си направи дървен ковчег.   Защо? Защото Моисей се качи на планината първия път и Господ със собствената си ръка написа 10 заповеди и ги даде на Моисей. Моисей слезе от планината и като видя как Израел се беше обърнал към други богове, толкова се ядоса, че счупи плочите. Сега Господ му каза да се върне отново на планината но този път той ще приготви плочите, а Господ ще напише същото което написа първият път.   2 И Аз ще напиша на плочите думите, които бяха на първите плочи, които ти строши, а ти ги сложи в ковчега.   Господ казва на Моисей, че ще напише същото което написа и първият път-нищо различно.   3 И аз направих ковчег от акациево дърво, изсякох две каменни плочи като първите и се изкачих на планината с двете плочи в ръката си. 4 И Той написа на плочите като писаното преди - десетте заповеди, които ГОСПОД ви изговори на планината отсред огъня в деня на събранието; и ГОСПОД ми ги даде.   Господ написа същото нещо, което беше казал на планината Синай. Обърнете внимание на това което четете братя и сестри! Господ приказва лице с лице с Израел и им каза 10 заповеди. После каза на Моисей да се качи на планината и ги написа на камък. Ето защо бяха за винаги-вечни-написани на камък. Моисей се разгневи, като видя какво вършеше народът му и счупи плочите. Тогава Господ му каза, да се качи отново на планината. Три пъти Господ даде този същият закон-три пъти! Нека ви покажа още какво каза.

12 И сега, Израилю, какво иска от теб ГОСПОД, твоят Бог, освен да се боиш от ГОСПОДА, своя Бог, да ходиш във всичките Му пътища и да Го любиш, да служиш на ГОСПОДА, своя Бог, с цялото си сърце и с цялата си душа,
13 и да спазваш заповедите на ГОСПОДА   И да правиш какво? Да спазваш заповедите на ГОСПОДА! Трябва ли да интерпретирам това? Кое е трудно да се разбере тука? Да обичаш Господа, твоят Бог с цялото си сърце; с цялата си душа; с цялата си сила! И да спазваш заповедите му!   13... и наредбите Му, които днес ти заповядвам за твое добро?   Казва: «днес»! Господ е перфектен, Той не прави грешки. Той наказва и по някога прави настройка-за да не убие всички-както направи със закона за жертвоприношенията. Но не прави грешки. Това, което Господ накара Моисей да напише е добро за всички поколения. Защото когато Моисей остави перото, нямаше нищо което да се добави: всички останали строиха на основата която той положи. И така: какво изисква Господ от вас? Да пазите заповедите му. Не прочетохме ли точно това сега? Нека да отидем на Изход 24 глава-искаме добре да видим този закон, а също и да видим колко важно е да го разберете. Защото е забравен от хората закон. Ако хората знаеха как Господ държи на своите заповеди, те не биха ги отхвърляли така лесно и с лека ръка. Тука не говоря за обикновенните хора-говоря за пастирите-водачите на стадото. Защото те именно трябва да ви учат на закона, но никой не иска да изучава закона-знаете ли защо? Защото законът не само контролира хората; законът контролира и тези, които го проповядват. И по някога това е сериозен проблем. Ето защо Исус каза: не вършете това, което вършат фарисеите; но вършете това, което ви казват. Защото те ще ви кажат кое е право и кое-не. В днешните дни те дори и това не ви казват. Защото ако не знаете какво е грешно, не можете да изпитате пасторът, когато той започне да върши грях. Господ каза: когато ви изведох от Египет исках от вас само едно нещо: да се подчинявате на гласа ми, да ме обичате и да пазите моите заповеди. Нека да видим какво още направи Моисей. Изход 24 глава
3 Тогава Мойсей дойде и каза на народа всичките думи на ГОСПОДА и всичките Негови наредби на закона и целият народ едногласно отговори и каза: Всичко, което е казал ГОСПОД, ще вършим!   Обърнете внимание: ние не говорим за жертви тука. Защото това беше жертвоприношение и всеизгаряния при приемането на завета. Народът не жертваше в този случай поради нечии грехове, но принесоха животни в жертва пред Бога във връзка с приемането на закона-законът беше подписан с кръв . 4 И Мойсей записа всичките думи на ГОСПОДА. И на сутринта стана рано и издигна олтар под планината и дванадесет стълба според дванадесетте израилеви племена.   Законът беше вече написан на камък, но Моисей го нсаписа отново: четем го от Библията.   5 И изпрати млади мъже от израилевите синове и те принесоха всеизгаряния и пожертваха на ГОСПОДА телци за примирителни жертви.   Вижте: няма никакви жертви за грях тук. 6 А Мойсей взе половината от кръвта и я сложи в тасове, а другата половина от кръвта поръси върху олтара. 7 После взе книгата на завета и я прочете, като народът слушаше. И те казаха: Всичко, което е казал ГОСПОД, ще вършим и ще бъдем послушни!   Какво направи Моисей? Взе от кръвта и поръси с нея, и за последен път прочете книгата на хората. И те казаха: всичко което Господ нареди, ще вършим! Господ не ги принуди-те сами потвърдиха това, те пожелаха да вършат това по собствената си воля. И сега не остана нищо, освен да се изпълнява договора. (Договора между Господ и хората.) 8 Тогава Мойсей взе кръвта и поръси върху народа и каза: Ето кръвта на завета, който ГОСПОД направи с вас според всички тези думи.   Сега вече Моисей взе кръвта и поръси всичките хора-след като те казаха, че ще изпълняват всичко, което Господ нареди. И така, това е кръвта на завета, който Господ направи между себе си и вас. С други думи не можете да направите договор с някого, ако не обещаете нещо. Вие сте обещали на Господа да изпълнявате думите му; той ви обещава да ви направи вечни. Много от хората дори и не се замислят по това... И като извърши това, завета беше сключен.   9 И така, Мойсей и Аарон, Надав и Авиуд и седемдесет от израилевите старейшини се изкачиха горе. 10 И видяха израилевия Бог: под краката Му имаше като настилка от сапфир, чиято бистрота беше също като небето.   Господ им казва, че ще яде с тях. Това е духовно, но също ви показва и нещо друго.   11 Но Той не простря ръка срещу благородните от израилевите синове. И те видяха Бога и ядоха, и пиха. 12 Тогава ГОСПОД каза на Мойсей: Ела горе при Мен на планината и стой там;   Това вече го прочетохме. Но сега, като те се съгласиха, Господ дойде и яде с тях. И те го видяха. Библията казва, че те видяха Господа-не го ли прочетохме? Те видяха Бога на Израел. Защо? Защото те влязоха в договор с него. И ако вие влезете с него в договор и вие ще го видите. Не се касае да го видите като тях, но ще го видите чрез Словото му. Защото Библията ни казва, че пълното разбиране имат тези, които пазят заповедите. И като влезете в договор, като пазите законът и чрез кръвта на Исус, ще разберете какво е станало със създанието. Нека да видим 25 глава на Изход. Те вече са съгласни да изпълняват заповедите и думите на Господа и сега Господ казва, че ще обитава между тях. Изход 25 глава,
1 Тогава ГОСПОД говори на Мойсей и каза:
2 Кажи на израилевите синове да Ми съберат принос; от всеки човек, който би дал на драго сърце, да приемете приноса за Мен. 8 И да Ми направят светилище, за да обитавам между тях. 9 По всичко, което ти показвам -- образа на скинията и образа на всичките й принадлежности -- така да я направите.   Господ иска сега да обитава между хората. Защото ако те не нарушат закона му, той може да бъде с тях.   10 Да направят ковчег от акациево дърво, дълъг два лакътя и половина, широк лакът и половина и висок лакът и половина.   Вижте колко точни указания дава Господ и държи да се изпълни точно така.
17 Да направиш умилостивилище#Евр. дума произлиза от глагол, който означава покривам, закривам, но обикновено се използва в смисъла на умилостивявам, прощавам.# (В Библията на Кинг Джеймс се говори за мърси сит-умилостивителен трон. С други думи, тронът на който ще седи Господ, когато посети народа си. Бел.пр.) от чисто злато, два лакътя и половина дълго и лакът и половина широко.   Това е тронът на Господа.   18 И да направиш два херувима от злато, изковани да ги направиш, на двата края на умилостивилището.   Тези херувими са неговите ангели които винаги са около него-още от Едемската градина. Винаги, когато Господ се появява някъде, тези ангели са с него. За да ви покажат, че това наистина е умилостивителният трон: защото Господ ще седи там-той е Дървото на живота.   19 Да направиш един херувим на единия край и един херувим на другия край; херувимите да направите част от самото умилостивилище на двата му края.   В действителност те са 4, но тука са само 2. И ако отидете в храма, ще видите на всякъде по стените: херувим и палмово дърво; херувим и палмово дърво. С други думи, това е дървото на живота (Исус е дървото на живота!) и тронът на който Господ седи е именно това умилостивилище. 22 Там ще се срещам с теб; и отгоре на умилостивилището измежду двата херувима, които са върху ковчега на свидетелството, ще говоря с теб за всичко, което ще ти заповядам за израилевите синове.   Вижте, много хора не разбират, че Господ даде заповедите на Моисей, но за останалото-Моисей трябваше да ходи в шатъра. Господ казва: Ти Моисей ще идваш в щатъра и ще ти давам всичко, което трябва да предадеш на хората. И нека да видим дали това се случи. Числа 7 глава. Защото преди да започнете да отменяте закони, добре е да намерите кой закон трябва да се премахне... Но ако не знаете, че има повече от един закон, то вие и не се замисляте-за вас е ясно-и премахвате вечният закон... Но дали е ясно наистина?
Числа 7,
89 И когато Мойсей влезе в шатъра за срещане, за да говори с Бога, тогава чу гласа, който му говореше отгоре от умилостивилището, което беше върху ковчега на свидетелството между двата херувима; и му говореше.
  Какво направи Моисей? Той отиде в шатъра за да чуе Господ какво ще му нареди. И застана зад завесата, защото зад завесата беше умилостивилището. И пише: Моисей чу гласа на Господа от трона на умилостивението-между херувимите. Ето защо Господ се разгневи на Мариям и Аарон, когато те говореха против Моисей заради етиопката-защото Израел не трябваше да се жени за никой от друга нация. И Господ направи Мариям бяла и й каза: не се ли страхуваш да говориш против Моисей и мене? Няма друг порорк като него! При другите пророци аз се явявам на сън, но с Моисей говоря директно. Когато Господ искаше да даде закона за Божиите празници-23 глава на Левит, Господ му каза директно: това Моисей е моят закон. Моисей не е давал никакъв закон, но представяше пред Израел закона, който Бог му даваше. А в действителност, кой може да каже, че е чул с ушите си гласът на Господа? Моисей можеше да каже това. Всеки път, когато Господ се разгневяваше на Израел, казваше директно на Моисей, че ще ги унищожи. Моисей се застъпваше за тях, но забележете: Господ говореше директно с Моисей. Те общуваха директно. Нека се върнем обратно на Изход 26   30 Да издигнеш скинията според образеца й, който ти беше показан на планината. 31 И да направиш завеса от синьо, мораво, червено и препреден висон; изкусно изработена да я направиш, с херувими. 32 И да я окачиш със златни куки на четири обковани със злато стълба от акациево дърво, които да стоят на четири сребърни подложки. 33 Под куките да окачиш завесата и да внесеш там, отвътре завесата, ковчега на свидетелството, така че завесата да ви отделя святото място от пресвятото.   Казва: Искам да направиш скинията както ти наредих; искам да поставиш и завесата както ти наредих. И искам да поставиш ковчега на свидетелството както ти заповядах и да го поставиш зад завесата-в най-святото място.   34 И да положиш умилостивилището върху ковчега на свидетелството в пресвятото място.   Представете си на ум голяма палатка; имате завеса в средата на палатката. От едната страна на завесата е Святото място, но от другата страна на завесата, където е ковчегът на завета-това място се нарича най-Святото място. И така свещенникът ще идва всеки ден пред завесата, ще прави жертвоприношения и ще попръсква с кръвта. Но в деня на опрощението свещенникът трябва да влезе зад завесата. И така, Павел ви казва това. Защо тази завеса е така важна? Защото жертвоприношението-принасянето на животни в жертва за грях-е изградено около нея. Божият Израел толкова много се отдалечи от Господ, че дойде момент в който Господ си излезе от сред Израел. Тогава Моисей трябваше да премести скинията извън лагера и ако някой искаше да говори с Господ, те трябваше да излязат от лагера, за да говорят с Господ. И така, тази завеса означава твърде много. Нека да видим още за тази завеса-Послание към Евреите 9 глава. Павел говори за същото нещо. Ние трябва да разгледаме всичко това за да разберем разликата между закона за жертвоприношенията и Божиите заповеди. Защото трябва да разберете, че има два закона, като единият беше добавен поради нарушаването на другият-10 заповеди. Ако не разбирате тези два закона, вие не можете да разберете какво е грях; не можете да разберете с кой закон приключи Исус; нямате и понятие. Днес болшинството от хората твърдят, че благодатта е заменила закона. Благодатта наистина е заменила един закон: закона за жертвоприношенията.  
Павел обяснява на тези хора на какво е символ този закон и как показва неща, които ще дойдат.
9 глава
1 И наистина, и при първия завет имаше постановления за богослужение, както и земно светилище.

Ние прочетохме вече защо беше това.

2 Защото беше направена скиния, в първата част на която бяха светилникът, трапезата и присъствените хлябове; която част се нарича Святото място;
3 а зад втората завеса беше онази част от скинията, която се наричаше Пресвятото място,

Няма втора завеса: касае се за същата завеса, но от другата й страна. Трябва да се познава Библията, за да се схванат тези неща.

4 където бяха златната кадилница и ковчегът на завета, от всички страни обкован със злато, в който бяха златната стомна, съдържаща манната, Аароновият жезъл, който разцъфна, и плочите на завета,

Всичко от другата страна на завесата имаше съвсем определено значение и беше много важно. Защото веднъж Левитите спореха кой трябва да бъде Първосвещенник. Господ каза на Моисей, че ще ги избие всичките, но Моисей се моли за тях и Господ каза да повикат всичките левити и те да поставят жезлите си в скинията. Този, който процъфти, неговият притежател ще е Първосвещенник. И жезълът на Аарон не само процъфтя, но имаше и бадеми на него.
И така, това е това най-свято място. Ковчегът на завета беше също там. Заповедите бяха там; и умилостивилището-трона, на който сядаше Господ, като идваше да говори с народа си.

5 и над него - херувимите на славата, които осеняваха умилостивилището; за които неща сега не е време да говорим подробно.
6 И когато това беше така направено, свещениците влизаха винаги в първата част на скинията, за да извършват богослужението;
7 но във втората влизаше само първосвещеникът веднъж в годината, и то не без кръв, която той принасяше за себе си и за греховете на народа, извършени от незнание.

Ето защо ви казах, че всеки ден свещеникът вършеше жертвоприношения за опрощаване на греховете на хората. Извършвайки жертвоприношения, убивайки животни чиято кръв не можеше да изтрие грехът. И все пак Господ им нареди да вършат това. Но само веднъж в годината, Първосвещеникът представяше всичките грехове на народа-от вътрешната страна на завесата. Защото трябваше да влезе зад завесата, за да представи целият народ, а с това представяше и целият свят. И тогава трябваше да направи специялно жертвоприношение: тогава Господ се смиляваше за народа.

8 С това Светият Дух показваше, че пътят за Пресвятото място още не е бил открит, докато е стояла все още първата част на скинията,

Касае се за Божието Слово. И ние знаем, че докато не дойде Исус никой не беше опростен. Защо? Защото човек грешеше срещу Господа: човек трябваше да умре.

9 която е образ на сегашното време, в което се принасят дарове и жертви, които не могат да направят онзи, който служи, съвършен, що се отнася до неговата съвест,

Не го ли прочетохме вече това?

10 понеже се състоят само от ястия и питиета, и различни умивания, и плътски постановления, наложени, докато дойде времето на правилния ред.

За кое време се говори и за кой правилен ред? За идването на Исус-не преди това. Когато Исус дойде и умря за греховете на хората-не преди това.

11 Но понеже Христос дойде като Първосвещеник на бъдещите добрини през по-голямата и по-съвършена скиния, не с ръка направена, тоест не от настоящото творение, и не чрез кръвта на козли и на телета, а чрез Собствената Си кръв,
12 Той влезе веднъж завинаги в Светилището и придоби за нас вечно изкупление.

Когато Исус дойде, той трябваше да направи същото, което правеше и Първосвещенникът. Той трябваше да направи жертва също, но той направи истинското жертвоприношение-той умря за нас.
Ето защо, когато някой попита: кой уби Исус-Адам го уби, когато съгреши против Господа. Другият, който уби Исус беше той самият. Защото той казва: аз давам живота си... Какво означава това? Звучи като самоубийство.

13 Защото, ако кръвта от козли и от юнци и пепелта от юница, с които се поръсваха осквернените, освещава, за да се очисти плътта,
14 колко повече кръвта на Христос, който чрез вечния Дух принесе Себе Си без недостатък на Бога, ще очисти вашата съвест от мъртви дела, за да служите на живия Бог!
24 Защото Христос не влезе в светилище, направено от човешки ръце, което е образ на истинското, а в самите небеса, за да се яви сега пред Божието лице заради нас;

Когато Исус умря, той не отиде да седне зад някаква завеса в храма-той отиде директно при Отец на небет



Гласувай:
3


Вълнообразно


1. bojiislujitel - Когато Исус дойде, той трябваше да ...
08.09.2012 22:38
Когато Исус дойде, той трябваше да направи същото, което правеше и Първосвещенникът. Той трябваше да направи жертва също, но той направи истинското жертвоприношение-той умря за нас.
Ето защо, когато някой попита: кой уби Исус-Адам го уби, когато съгреши против Господа. Другият, който уби Исус беше той самият. Защото той казва: аз давам живота си... Какво означава това? Звучи като самоубийство.

13 Защото, ако кръвта от козли и от юнци и пепелта от юница, с които се поръсваха осквернените, освещава, за да се очисти плътта,
14 колко повече кръвта на Христос, който чрез вечния Дух принесе Себе Си без недостатък на Бога, ще очисти вашата съвест от мъртви дела, за да служите на живия Бог!
24 Защото Христос не влезе в светилище, направено от човешки ръце, което е образ на истинското, а в самите небеса, за да се яви сега пред Божието лице заради нас;

Когато Исус умря, той не отиде да седне зад някаква завеса в храма-той отиде директно при Отец на небето. И седна от дясната страна на Отец, за да бъде в присъствието на Отец заради нас. С други думи, той се застъпва за нас, та да не ни убие Отец на място. Той върши работата на Първосвещенникът-да се моли за хората.
Но докато Исус не беше дошъл, докато не беше умрял, тази работа продължаваше и всеки Първосвещенник, всяка година, през цялата година трябваше да извършва тази работа-да пръска с кръвта завесата. И когато попръскваше кръвта, той обясняваше на грешника, че Господ му прощава.
Но Господ се измори от това нещо и дойде та приключи с това, като принесе себе си в жертва.
Нека да видим Матей 27 глава и какво стана, като се принесе в жертва.Тук ще разберете също защо Господ ви казва, че трябва да се занимавате и със Словото (Старият Завет) и със свидетелствата-Новият Завет. Ако не се занимавате и с двете, вие сте в сериозен проблем-вие нямате разбирането. И тръгвате насам-натам и казвате на хората, че те не трябва да пазят закона, но в същото време им казвате, че са грешници. Ако няма закон-няма грях. Защото и двете вървят абсолютно заедно-едното не съществува без другото. Покажи ми грешник и аз ще ти покажа закон; махни всичките грешници от планетата-тогава ще трябва да се махне и законът. И това е така просто.
Матей 27:50 стих. Това е когато Исус беше на кръста-ще видим какво се случи.

50 А Иисус, като извика пак със силен глас, предаде дух.
51 И ето, завесата на храма се раздра на две от горе до долу, земята се разтресе, скалите се разпукаха,

Когато Исус умря на кръста, завесата на храма се раздра. Ние видяхме вече как Господ каза на Моисей да направи шатрата и да сложи завесата. Соломон построи после Божият Храм и също постави завеса според същият дизайн.
И когато Исус умря, завесата се раздра от горе до долу.
Какво става, когато свещениците няма къде да пръскат кръвта на жертвите? Те не са нужни. Първосвещенникът не можеше да отиде пред завесата и да прави индивидуално жертвоприношение и не можеше веднъж в годината да иде зад завесата и да се моли за целият народ-в Празникът на Помирението. Защо? Защото тази завеса се раздра от горе до долу. И това приключи едно нещо и САМО ЕДНО НЕЩО: ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЕТО! (УБИВАНЕТО НА ЖИВОТНИ ЗАРАДДИ ГРЕХОВЕТЕ НА ХОРАТА.
Нека до отидем на Псалм 40. Господ не обичаше жертвоприношението на първо място и можем да се обзаложим, че всяко нещо, което Господ не обича няма да бъде за дълго време. Господ премахва всичко което не обича-дори и хора. Но никой не иска да разбере това. Някои все още ви лъжат, като казват: Господ обича всички... Но за това Господ изпраща такива болести на земята и започва да убива хората. Преди имаше херпес; после казаха: не можеш да се отървеш от него, но можеш да живееш с него. Тогава Господ прати СПИНа. Нека да ви видя, дали можете да живеете с тази болест. Някои хора я започнаха... Тогава всички казаха: Господ обича всички. Тогава Господ направи така, че болестта СПИН да се разпространи върху болшинството. Все още говорят лудо, братя и сестри.
И аз мога да ви покажа в Библията, че когато вървите срещу Господ, той върви срещу вас; Той ви наказва 7 пъти... И ако това не работи, той върви отново срещу вас и ви наказва още 7 пъти. И наказанието става все по-голямо, и по-голямо, и той казва: нека да видим кой ще бъде победен първо!
Псалм 40, стих 6. Защото Господ никога не харесваше жертвоприношението; никога не го е харесвал!

6 Жертва и принос Ти не си пожелал; отворил си уши в мен; всеизгаряне и принос за грях не си поискал.
7 Тогава казах: Ето, идвам; в свитъка на книгата е писано за мен.

Казва: жертва и принос не си пожелал. Ние прочетохме това-в Еремия 7 глава. Казва: вижте, когато изведох вашите бащи от Египет, аз дори и не споменах жертвоприношението. Всичко което казах на хората да правят беше да се подчиняват на гласа ми и да пазят заповедите ми. Те не го направиха. Тогава Господ добави друг закон-законът за жертвоприношенията. Но никога не го желаеше. Защо е това, че Господ никога не искаше жертвоприношенията? Защото както прочетохме по-рано, че жертвоприношението не може да отмени греха. А Господ не е суетен Бог. Как може да даде нещо, което не значи нищо? Защото единствената задача, която имаше този закон беше: да ви забави в действията ви. Защо? Защото не можеше да промени съзнанието ви, братя и сестри. Ако имам 16 крави, мога да извърша 15 гряха и после ще си отгледам отново 16 крави. Господ знае всяка мисъл, която е в главите ви. Като убиват кравите ви, няма да сте хипокрити. Дори и хипокритите се замислят, когато губят имота си.
Но Господ каза, че никога не е желаел този закон.
Нека сега да отидем на Послание към Евреите 10 глава отново. И ще започнем от там, където спряхме-8 стих.

8 Като казва първо: Жертви и приноси, и всеизгаряния, и жертви за грях не си поискал, нито са Ти угодни"

Не прочетохме ли точно това преди малко?

- които се принасят според закона –

Кой закон? Закона за жертвоприношенията.

9 а после казва: Ето, дойдох да изпълня волята Ти", Той отменя първото, за да постанови второто;

Не прочетохме ли, когато каза това: дойдох да изпълня волята ти, Боже. Но дойде да отнеме първото-кое? Първият завет. Хората крадяха, лъжеха, убиваха животни и продължаваха да лъжат. И ви казва: аз не харесвам това. Защото вие не се подчинявате на моят закон, но все пак ще стоите пред мене и ще убивате овца, казвайки: прости ми греха. И в същото време знаете, че ще грешите и следващата седмица, защото имате още овце.

10 според която воля ние сме осветени чрез принасянето на тялото на Исус Христос веднъж завинаги.

Казва: дойдох да изпълня твоята воля. Как направи това? Като принесе себе си в жертва-веднъж и за винаги-за греховете на хората.

11 И всеки свещеник, като стои и служи всеки ден, принася много пъти едни и същи жертви, които никога не могат да отмахнат греховете;

Това е което ви казвам. Защото по някога свещенникът ги питаше: пак ли си тука, синко? Не принесохме ли вече жертва за греха ти?
Да, но ето-имам и друга овца..., хайде, извърши жертвоприношението!

12 но Той, като принесе една жертва за греховете, седна завинаги отдясно на Бога;

Когато Исус дойде. Той беше човек-направен само малко по-долу от ангелите, но пострада чрез смърт. Ето защо той трябваше да има човешко тяло. И така, като направи едно единственно жертвоприношение, като умря веднъж за греховете на хората, той отиде обратно на небето и седна от дясната страна на Отец.

18 А където има прощение за тези неща, там няма вече принос за грях.

А-а! Значи няма по-вече принос за грях. Ето защо, когато Исус умря, завесата на храма се съдра. И нямаше по-вече принос за грехове.

19 И така, братя, като имаме дръзновение да влезем в светилището чрез кръвта на Исус,
20 през един нов и жив път, който Той е открил за нас през завесата, тоест плътта Си,

Исус стана сега тази завеса и вместо да говорите през завесата с Отец, сега говорите чрез Исус с Отец. Ето защо Исус ви казва: каквото и да поискате от Отец в моето име, ще го получите.
Исус дори и един път не каза, да се молим на него: каза да се молим на Отец в неговото име. С други думи: аз съм новата завеса-вие трябва да дойдете чрез мене при Отец. В 10 глава на Евангелие от Иоана ви казва, че ако не дойдете чрез него, сте престъпници и крадци.
Името на Исус е познато на Господ на всеки един език на тази земя. Защото Господ даде езиците и той знае много добре, когато призовават него в името на Исус. Както казва Исаия в 28 глава: чрез друг език ще говори на тези хора. Ако си хибру-така ще говори с тебе; ако си американец-на твоят език ще ти говори.
И така, Господ казва, че вече няма жертви за грях-чрез Исус само можете да достигнете до Отец.

21 и като имаме велик Свещеник над Божия дом,
22 нека пристъпваме с истинно сърце в пълна увереност на вярата, след като сърцата ни са били поръсени, за да се очистят от зла съвест, и тялото ни е било измито в чиста вода;

Ние трябва да оставим хипокритството и да вярваме с чисто сърце. Когато Исус дойде, той не направи нещо ново. Той ни върна съвсем в началото-в началото, когато трябваше да вярват в Господа, за да се спасят. Сега, след като преминахме през цялата тази работа с жертвоприношенията и пръскането на кръвта върху завесата и всичко останало, ние се връщаме в самото начало-когато трябваше просто да се вярва. За това много хора не разбират, че когато Исус отиде да празнува Пасхата, докато ядеше, той не направи нещо ново: разчупи хляб и взе виното. И им каза: яжте, това е моето тяло; и пийте-това е кръвта на Новият Завет. Някои казват: това е ново. Съвсем не! Това е от Старият Завет. Наистина най-Старият Завет-когато Мелхиседек, който е всъщност Исус, срешна Авраам идващ от победата си над царете които поразиха Содом и Гомора. Той срешна Авраам с хляб и вино. Защо? Защото по това време, ако някой искаше да удовлетвори Господ, той трябваше да вярва в Господ.
Павел не е първият, който каза, че праведният чрез вяра ще живее-Авакум беше. С други думи, ако не вярвате в Господ, нямате нищо общо с него.
Когато Исус дойде и умря в плътта, той ви казва: вижте, животните няма да умират заради вас повече-вие ще трябва да умрете заради вас си.
И тогава-какво ще се случи, ако ние съгрешиме?

26 Защото, ако съгрешаваме самоволно, след като сме приели познаването на истината, не остава вече никаква жертва за грехове,

Ако съгрешите по собствена воля, след като сте получили знанието за истината, няма вече жертвоприношение за грях. Трябва ли да бъдете с висше образование от голям университет, за да разберете това? Това е законът, който Господ премахна.

27 а едно страшно очакване на съда и на едно огнено негодувание, което ще изпояде противниците.

И това е което ще трябва да очаквате след като съгрешите-огненото езеро. Но вие не знаете за това, защото никой не ви проповядва за него. Те казват, че Господ обича всички, казват ви: елате при Господ каквито сте...
Първо Петър им каза на тези, когато намериха, че те сами убиха Исус. Те искаха да знаят, какво да направят, че да се спасят (Деяния на апостолите 2 глава.). Каза им да се покаят и тогава да се кръстят в името на Исус. С други думи: вие трябва да промените съзнанието си-трябва да промените напълно начина си на мислене. Не можете да дойдете при Господ каквито сте. Как мога да дойда при Господ както съм? Ако бях дошъл при Господа както бях, то сега вие щяхте да сте в много неудобно положение... Но когато започнах да се занимавам с Божието Слово, и намерих това което и Павел беше намерил-какво е грях и какво щеше да се случи с мене, това което разбрах, че ще се случи с мене, това е което ме спря. Аз видях закона и разбарах, че е добър. И продължих да чета, и намерих какви ще са последиците, ако се наруши законът. И намерих, че Господ ще изпълни всичко и ще вземе своето в края на краищата.
И така, жертвоприношението не може с нищо вече да помогне. Когато Исус дойде и умря; и завесата се раздра-това беше краят на закона за жертвоприношенията. Сега Господ ви казва, че ако съгрешите със съзнанието, че съгрешавате-тоест-според волята си, то има само едно нещо останало за вас-това е огненото езеро. Това е което Павел ви пише тук. Защо никой не иска да чете тази част от писанията на Павел?
И така, когато вече няма жертвоприношение за грях, то ние разбираме и нещо друго. Нека да видим за какво говори Павел в Римляните 10 глава. Защото сега намираме, че всичко което звучеше, както звучеше, не е непременно това, което ние си мислим, че е. Истината е, че което пише Павел звучи по някога по един начин, но е далече от това значение. А не знаете за това, поради факта, че вие нямате разбирането.
Римляните, 10 глава, от 1 стих. Вижте, когато хората прочетът това, те решават, че ние вече не трябва да пазим закона. Но вие ще видите различието. Знаете ли защо? Защото вие сте го научили. Едно нещо, което харесвам: когато дойдете тук, братя и сестри, може да не разберете всеки детайл от урока, който минаваме, защото отнема време докато израстнете до определено ниво на разбиране, но едно нещо е сигурно-вие ще разберете основното нещо, за което сте дошли тука.

1 Братя, моето сърдечно желание и молбата ми към Бога за Израил е те да бъдат спасени.
2 Защото свидетелствам за тях, че те имат ревност за Бога, само че не е според познаването.

Павел право каза за това. Вижте всички църкви през май-пълни са! Няма къде да паркираш. През цялата неделя-много ревност имат! Защото трябва да имаш голяма ревност за Господа, за да прекараш цял ден в църквата. Но казва (Павел)-но нямат познанието.

3 Понеже, като не познаваха Божията правда и като искаха да установят своята собствена, не се покориха на Божията правда.

И когато си игнорант за правдата от Бога, има нещо, което трябва да направиш-да създадеш своята правда. Защото отхвърляш правдата от Бога. Това е, което Израел направи.

4 Защото Христос е краят на закона за правда на всеки, който вярва.

Говори за Израел. Израел игнорират Божията правда и искат да установят своята правда. Казва: защото Христос е краят на закона за всеки, който вярва. На кой закон Исус е краят според това, което четете днес? На закона на жертвоприношенията. И го доказа, защото когато умря, завесата се раздра от горе до долу. И ние наистина не сме под закон, но под благодат, но под кой закон не сме? Под закона за жертвоприношенията. А в същото време ние сме под благодатта на Исус. Защо? Защото ние не сме направили нищо, за да се спасим.
Аз не започнах своето пътешествие към спасението защото бях добър. Аз го започнах поради огненото езеро. Господ ме плаши с това и аз започнах да очиствам работите си.
Ако вие твърдите, че пазите закона поради каквато и да е друга причина, аз ще ви обвиня в грях, защото лъжете. Исус беше единственният, който винаги вършеше съвършено всичко и не грешеше. Именно за това и се нарича Светият на Израел. И друг Свят не съм видял до сега. Мислете какво ви казвам!
И така, жертвоприношението беше учителят, който трябваше да ни доведе до Исус. Но веднъж като Исус дойде, този закон умря. Сега вие стоите чрез вашата вяра. С други думи, ако сте законоизпълнител, ще живеете чрез вярата си. Просто вярвайте-това е всичко-вярвайте, че ако не пазите Божийте заповеди, той ще ви отреже. Трябва да го вярвате! Защото ако не го вярвате, няма и да пазите неговите заповеди. Господ ви каза, че ще дойде ден, когато няма повече да приема животни в жертва от вас.
Нека да отидем на Псалм 50 глава. Защото дори само и Старият Завет да бяхте чели, щяхте да знаете, че Господ ще сложи край на жертвоприношенията. 50 Псалм,

5 Съберете при Мен светиите Ми, които направиха с Мен завет чрез жертва.

Вижте, това са светиите му, които са направили завет с Бога и не става въпрос за жертвоприношение за грях-става въпрос за жертва, която се прави при завет!

6 И небесата известяват правдата Му, защото Бог, Той е съдия. (Села.)
7 Слушай, народе Мой, и ще говоря, Израилю, и ще свидетелствам против теб: Бог, твоят Бог съм Аз.
8 Не за жертвите ти те укорявам, и всеизгарянията ти са постоянно пред Мен.

Защо казва това?

9 Няма да взема юнец от дома ти, нито козли от стадата ти,
10 защото мои са всички горски животни и добитъкът по хиляди хълмове.
11 Познавам всичките планински птици и известни са Ми полските животни.
12 Ако огладнеех, не бих казал на теб, защото Мой е светът и всичко, което го изпълва.

Казва: не исках тези жертви, защото бях гладен-това беше заради вас самите. Светът е мой и всичко в него. Нямам нужда да казвам на вас, ако съм гладен. С други думи, вие не храните Господ-вие правите да се въздържи за да не ви убие.

13 Ще ям ли Аз месо на бикове и ще пия ли кръв на козли?
14 Принеси на Бога жертва на благодарност и изпълни обещанията си пред Всевишния.

Пита ви: ще пия ли кръв или ще ям ли месо: едно искам от вас-изпълни обещанията си и принеси жертва на благодарност.

15 И призови Ме в ден на скръб, Аз ще те избавя, и ти ще Ме прославиш.

Казва: върши това, което ти казвам и аз ще те избавя когато си в проблем. Но трябва да вършите това, което е право пред Господа.

23 Всеки, който принася жертва на благодарност, Ме прославя; и на онзи, който слага в ред пътя си, ще покажа Божието спасение.

Кое не е ясно тук? Той не иска да убивате крави и кози-той иска да му се подчинявате. И нека ви покажа това нещо.
Нека да видим и последното място-І Царе 15 глава. Говори за цар Саул. Този е първият човек, който Господ избра да бъде цар над Израел и както съжали, че е направил човека, така и съжали, че го е направил цар. Сега трябва да живеете чрез вяра, но винаги е било така.
І Царе 15 глава, стих 1. Вижте, Господ винаги знае как да си върне. Това е което хората не разбират. А трябва да разберат за Израилевият Бог-той обича да си върне. Той ще ви чака и ще ви чака, и когато най-малко очаквате, той ще дойде и ще вземе своето. Добре е да научите за него, братя и сестри.

1 И Самуил каза на Саул: ГОСПОД ме изпрати да те помажа за цар над народа Му, над Израил; затова чуй сега гласа на ГОСПОДНИТЕ думи.
2 Така казва ГОСПОД на Войнствата: Спомних си какво направи Амалик на Израил, как застана на пътя му, когато Израил идваше от Египет.

Господ ще ви напомни, че се е погрижил преди за вас, но ще ви постави на мястото, на което принадлежите.

3 Иди сега и разбий Амалик, и изпълни над него проклятието. Не го щади, а убий от мъж до жена, от дете до кърмаче, от говедо до овца, от камила до магаре.

Господ обясни на Саул съвсем подробно какво трябва да направи-всичко което дишаше, трябваше да умре. Хората не разбират това, но така действа Господ. Хората не знаят още, какво е война: почакайте докато дойде Господ и започне Арамагедон. Всичко ще умре-и хора и животни-всичко.

9 Но Саул и народът пощадиха Агаг и най-доброто от дребния добитък

Чакай малко! Те оставиха главата-царят жив.

... и говедата, угоените, агнетата и всичко, което беше добро, и не искаха да изпълнят над тях проклятието. А над всичкия добитък, който беше негоден и слаб, над него изпълниха проклятието.

Те не послушаха Господ,н но вижте какво се случи! Прескочи на 13 стих!

13 И Самуил дойде при Саул и Саул му каза: Благословен да си от ГОСПОДА! Изпълних ГОСПОДНОТО слово!

Виждате ли? Хората го правят през цялото време: вижте какво каза Самуил!

14 Но Самуил каза: Какво е тогава това блеене на овце в ушите ми и мучене на говеда, което чувам?
15 А Саул каза: Докараха ги от амаличаните, защото народът пощади най-доброто от овцете и говедата, за да пожертва на ГОСПОДА, твоя Бог; а над останалите изпълнихме проклятието.

Изведнъж излиза, че са докарали тези животни за да ги пожертвуват пред Господа. Хората ги оставиха живи, защото искаха така. Но когато Самуил попита, Саул се държеше така, като че ли Самуил е глупак.
Вижте обаче какво казва Самуил!

22 И Самуил каза: ГОСПОД наслаждава ли се на всеизгарянията и жертвите колкото на послушанието на ГОСПОДНИЯ глас? Ето, послушанието е по-добро от жертвата и покорството - от тлъстината на овни.

Виждате ли! Току що прочетохме, че да се слуша Господ е по-добро от всичките жертви: да се подчиниш на Господа-това е важното.

23 Защото непокорството е като греха на окултизма и упорството - като безбожие и идолопоклонство.

И така, какво изисква от вас Господ, братя и сестри? Да му се подчинявате и да пазите заповедите му. Жертвоприношенията никога не са му били угодни.
И така, кой закон вече не е в сила? Законът за жертвоприношенията. Но 10те заповеди братя и сестри и всичко около тях-те са валидни както винаги са били. Същото е и с диетичният закон. Ако Господ не се интересуваше какво ще ядете, защо на първо място ви е дал този закон? И той ще се занимава с вас и по този въпрос.
И така, езичниците никога не са узнали за този закон за жертвоприношенията-защо? Защото Господ никога не им го е давал.
Няма какво повече да добавя по въпроса, освен: благодаря ви за времето.


Отче наш, който си на небесата, да се свети твоето име; да дойде твоето царство; да бъде твоята воля, както на небето, така и на земята; дай ни днес ежедневният хляб; и прости ни дълговете както и ние простихме на нашите длъжници; и не въвеждай ни в изкушение, но избави ни от лукавия (защото царството е твое, и силата, и славата, до вековете. Амин.)
Слава на Господ; Слава на Господ; Слава на Господ в името на Исус Христос!
цитирай
2. silvia0505 - Амин!
09.09.2012 12:12
Амин!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bojiislujitel
Категория: Други
Прочетен: 2188233
Постинги: 1221
Коментари: 1486
Гласове: 412
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930