Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2011 20:05 - Детеводителят дето трябваше да ни доведе при Исус? Става въпрос за Закон ли?
Автор: bojiislujitel Категория: Други   
Прочетен: 1229 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 20.07.2011 21:19


Сестри и братя,

 

Нека заедно да видим, за какво става въпрос, защото в Галатяните 3 глава Павел пише неща които определено объркват християните.  Хората използуват писанията на Павел за да се опитат да унищожат царският закон. Нека видим основните точки, чрез които те се опитват да убият закона. (става въпрос за 10 заповеди!)

Римляните 6 глава.

14 Защото грехът няма да ви владее, понеже не сте под закон, а под благодат.

 

Казва: грехът няма да ви владее, защото сте под благодат. И това би трябвало да е краят на всичко. Не е нужно да пазите закона, защото сте под благодат... Вие сте под благодатта на Исус Христос, под неговата кръв. Той ви е изкупил от всеки грях-сегашен и бъдещ чрез кръвта си...

Но нека продължим да четем на татък.

 

15 Тогава какво? Да грешим ли, защото не сме под закон, а под благодат? Да не бъде!

 

Ако не сте под закон, то защо Павел дори споменава за греха ( в смисъл, че щом няма закон-няма грях! )? 

 

16 Не знаете ли, че на когото предавате себе си като послушни слуги, слуги сте на онзи, на когото се покорявате - било на греха, който докарва смърт, или на послушанието, което докарва правда?

 

Какво означава това? Означава ли, че ти все още можеш да сгрешиш смъртно? Не знаете ли, че на когото служите, на него и се покорявате-било на греха или на послушанието.

Тук явно имаме повече от това, което изглежда на пръв поглед. Защото ако благодатта е отменила Господният закон, то ние имаме проблем: не знаем какво да правим; не знаем, какво да спазваме! Трябва да разясним този въпрос.

Нека да видим Посланието към Галатяните 3 глава-там и ще видим отговора.

 

1 О, неразумни галатяни, кой ви омая така - вас, пред чиито очи Исус Христос е бил ясно очертан като разпънат?

2 Това само желая да науча от вас: чрез дела изисквани от закона ли получихте Духа, или чрез слушане с вяра?

 

Когато видите думите: «чрез дела по закона» веднага ви кара да се усъмните в нещо. Защото кое ме спира да убия някой брат, да го обера или да спя с жена му? Или е това, че не си позволявам да извърша грях-да наруша закона?

 

3 Толкова ли сте неразумни, че след като започнахте в Духа, сега се усъвършенствате в плътта?

4 Напразно ли страдахте толкова? Ако наистина е напразно!

 

Казва: за какво страдахте толкова-напразно ли беше? Изведнъж вие променихте курса на 90 градуса; изведнъж решихте да вършите дела по закона. Хората четат това и решават: ето-ние не трябва да пазим заповедите. Наистина ли за това говори Павел?

 

10 Защото всички, които се облягат на дела изисквани от закона, са под проклятие, понеже е писано: «Проклет всеки, който не постоянства да изпълнява всичко писано в книгата на закона.»

 

Ако сте под закон, също сте и под проклятие.

 

11 А че никой не се оправдава пред Бога чрез закона, е явно, защото праведният чрез вяра ще живее."

 

Вижте добре братя и сестри какво казва: «праведният ще живее чрез вяра!» А всеки, който е повесен на дърво е проклет. Но първо нека да видим за каква проклетия става въпрос и как сме се оказали повесени на дървото. Защото ако законът не съществува вече, как сте се озовали на дървото?

Второзаконие 21 глава, 

 

22 Ако някой е извършил грях, заслужаващ смърт, и бъде убит, и го окачиш на дърво,

23 тялото му да не остане през нощта на дървото,

 

Хората не разбират защо Исус трябваше да бъде свален от дървото преди залеза на слънцето

 

... а непременно да го погребеш на същия ден - защото обесеният е под Божие проклятие - за да не оскверниш земята, която ГОСПОД, твоят Бог, ти дава като наследство.

 

Защото всеки, който е повесен на дърво е проклет пред Господа! Братя и сестри, ние имаме проблем тука. Имаме закон, който би трябвало да е заменен с благодатта. Но ние все още виждаме някой повесен на дърво, защото е нарушил закона... Мисля, че е време за нас да намерим какво е грях, според Библията. Защото докато не знаем дефиницията на греха, не бихме могли да вървим напред.

І Послание на Иоан 3 глава, 4 стих-това е дефиницията за греха.

Защото ако не разберете какво е грях, не можете да разберете и закона; не можете да разберете и какво е да си под благодат; фактът е, че едва ли ще разберете което и да е... Всичко започва с определението на греха.

 

4 Всеки, който върши грях, върши и беззаконие; защото грехът е беззаконие.

 

С други думи, грехът е нарушаване на закона-10 заповеди. Но ако нямате закон, какво можете да нарушите? И ако няма какво да се наруши, то изобщо в този свят няма грешници-всеки е свят... Не можете да кажете, че законът е премахнат и в същото време да се обърнете и да кажете на някого, че нарушава закона, че е грешник. Разбирате ли-не можете да имате и двата случая на веднъж.

Нека да се върнем на Галатяните 3 глава. Защото веднъж като знаем, че грехът е нарушаване на закона, то за кой закон говори Павел? Защо Павел нарича тези галатяни неразумни заради държането на закона? Нека да видим стих 19.

 

19 Тогава защо се даде законът?

 

Обърнете внимание много добре на това!

 

Прибави се, за да се изявят престъпленията, докато дойде Потомъкът, на когото беше дадено обещанието; и беше постановен от ангели чрез ръката на един посредник. 

 

Този закон беше добавен, заради нарушаването на закона; докато дойде Исус. Какво точно прочетохме сега? Не прочетохме ли вече, че грехът е нарушаване на закона? Щом грехът е нарушаване на закона, как можем да добавим закон поради това нарушаване на закона?

Братя и сестри, това което имаме тук са два закона. Единият закон, както ще видим Израел го наруши и поради това Господ добави друг закон (за да не избие Израел  веднага, но да даде шанс за спасение). Този закон се нарича «Законът за жертвоприношенията». Защото ако нямахте закон, не бихте могли и да грешите.

Нека да видим Римляните 5 глава и да продължим с изясняването на този въпрос. 
 

12 Затова, както чрез един човек грехът влезе в света и чрез греха - смъртта, и така смъртта премина във всичките хора, понеже всички съгрешиха;

 

Грехът влезе в света чрез един човек-и това беше Адам. Чрез него дойде и смъртта. Защото смъртта не беше в света, докато Адам не съгреши. 
 

13 защото грехът беше в света и преди закона, но когато няма закон, грях не се счита;

 

Какво имаме тук? Имаме грях и преди закона. Но грях не се вменява, ако няма закон. Какво ни казва това? Че преди дори и законът за жертвоприношенията да дойде в света, Господните заповеди бяха тук. Как зная това? Защото когато Господ попита Кайн къде е брат му, той му отговори: «от къде да зная, къде е брат ми? Да не съм му пазач?»

Той излъга! Защо излъга? Защото той знаеше, че не трябва да убива. И Господ го осъди за убииство; и за лъжа. Как може Господ да го осъди, ако няма закон? Защото ако няма закон-няма грях-Каин не бе извършил нищо лошо, ако нямаше закон, който да определи действието на Каин като смъртен грях. Въобще от къде някои «християни» са взели идеята, че няма закон, не мога да си го обясня. Определено не е от писанията на Павел. Защото ще ви покажа, как Павел определя грехът.

Римляните 7 глава-7 стих. Защото ако няма закон, Господ не може да съди никого. Предполагам, че точно това им е целта: ако няма закон, никой не може да ги съди за нищо и всеки може да прави каквото си иска.

 

7 Тогава какво да кажем? Законът грях ли е? Да не бъде!

 

Вие не мислите, че законът е грях, нали? Отидете в която и да е църква и им кажете: пазете закона! Те ще ви изхвърлят веднага.

 

7... Но аз не бих познал греха, освен чрез закона;

 

Вижте какво ви казва! Защо ви го казва? Защото ще ви каже и още.

 

7... защото не бих знаел пожелание, ако законът не беше казал: ?Не пожелавай."

 

Ако законът не съществуваше, можех да си пожелавам колкото си искам. И можех да пожелая жената на този брат-природно нещо за мене... Но законът казва: не пожелавай!

 

8 Но грехът, като използва възможността чрез заповедта, произведе в мен всякакво пожелание; защото без закон грехът е мъртъв.

 

С други думи, чрез закона, грехът взе предимство. Защо чрез заповедите грехът работи? Защото законът казва: това не е добре, братко, или това... Това е лошо. И изведнъж, след като си мислех, че съм свят, оказа се, че съм нечист. Никога не съм мислел, че не мога да ям свински пържоли и други неща, докато не прочетох Диетичният Закон 11 глава от Левит и 14 глава на Второзаконието. Как узнах: защото законът ми казва това. И като разбрах това, отдръпнах се от тези ястия.

 

9 И аз някога бях жив без закон, но когато дойде заповедта, грехът оживя, а пък аз умрях;

 

Вижте какво казва: аз бях жив грешник-в същото време и жив, и грешник.

И аз бях такъв, братя и сестри. Едва ли има нещо, в което да не съм грешил. Аз бях жив грешник; дори имах удоволствие от това. Но като разбрах какво казва законът, аз започнах да се отдръпвам от тези неща. Но не стана за един ден-отне ми много време. Както казва Павел: «аз умирам дневно...» Защото ми отне много дни, да умра към греха.

 

10 и самата заповед, дадена за живот, ми се оказа за смърт.

 

Братя и сестри, малцина разбират какво казваше Моисей, когато даде заповедите на хората. Той каза: « аз ви представям този ден живота и смъртта; доброто и злото; изберете живота и живейте!» Какво представи пред хората? Заповедите. Защото заповедите водят в живота.

Нека сега да видим кой е този друг закон, който беше добавен поради престъпването на първият закон-Галатяните 3 глава-искам да ви покажа какво пише Павел. Защото хората ползуват писанията на Павел, за да изхвърлят пророците през прозореца; за да изхвърлят Исус през прозореца.

Галатяните 3 глава, 21 стих. Ще видим този закон, който беше добавен поради престъпването на царският закон и който трябваше да ни доведе при Исус.

 

21 Тогава законът против Божиите обещания ли е? Да не бъде!

 

Господ никога не е дал обещание на Израел, което да е било срещу който и да е закон.

 

21... Защото, ако беше даден закон, който да можеше да оживотворява, то наистина правдата щеше да бъде от закон.

 

Братя и сестри, ние току що прочетохме, че заповедите бяха за да ни докарат живот. Но този закон тук, нямаше нищо в себе си, което да докара живот. Разбирате ли какво четете тук? Това ни показва, че имаме два закона: единият е определен да дава живот; другият дори не може да даде живот.

Кой е този закон, който дава живот? Заповедите. Не каза ли Павел това?

 

22 Но Писанието затвори всичко под грях, така че обещанието чрез вяра в Исус Христос да се даде на тези, които вярват.

 

Защото няма никой под небето на тази земя, който да не е извършил грях-никога не е имало такъв човек, освен Исус Христос. Ето защо когато Исус дойде, неговата смърт беше за доброто на всички.

 

23 А преди да дойде вярата, ние бяхме под стражата на закона, затворени до времето на вярата, която щеше да се открие.

 

Преди да дойде вярата-това означава-преди да повярвате, братя и сестри. Но как проповядват днешните пастори? Че вярата идва така, като че ли ще се появи някой с два куфара и ще каже: «Добър ден. Аз съм вярата и дойдох...»

Но това което прочетохме просто означава, че преди да започнете да вярвате в Господ, преди да започнете да вярвате, вие е трябвало да убиете вашата крава-за да ви забави във вашите грехове. Но това е което е същността на жертвоприношението-да ви забави в греховете ви и да имате шанса да живеете. Защото жертвоприношението не може да отнеме греха само по себе си. А всеки знае, че най-бързият начин да забавиш някого да не нарушава закона е да му отнемеш парите. Колкото повече нарушаваш закона, толкова по-скъпо ти струва. И изведнъж ще си кажеш: така ще стигна до просешката тояга, ако продължа да нарушавам закона...

Господ реши да направи точно това: всеки, който съгреши, да загуби част от имота си. Господ каза: ще ви накарам да избиете всичките си крави-докато започнете да ме слушате. Иначе, трябва да убия вас.

 

24 Така че законът стана за нас възпитател, за да ни доведе до Христос, за да се оправдаем чрез вяра.

 

С други думи, този закон съществуваше докато Исус се появи на сцената.

 

25 Но след идването на вярата не сме вече под ръководството на възпитател.

26 Защото всички сте Божии синове чрез вяра в Иисус Христос,

 

След като дойде вярата в Исус. Защото Исус ни каза, че вече ще живеем чрез вяра в него и не чрез убиване-жертвоприношение-на животни. Вие не сте повече под закон, след като Исус умря на кръста-вие не сте под закона за жертвоприношенията, братя и сестри. Вие трябва да живеете чрез вяра. И ако не живеет чрез вяра, ще умрете в безверие...

 

27 понеже всички вие, които сте се кръстили в Христос, с Христос сте се облекли.

28 Няма вече юдеин, нито грък, няма роб, нито свободен, няма мъж, нито жена, защото вие всички сте едно в Христос Иисус.

29 И ако сте Христови, то вие сте Авраамово потомство и наследници по обещание.

 

Къде се върнахме, братя и сестри? Върнахме се в началото: при Авраам. Защото ако сте Христови, то сте и Авраамово потомство. Но за колко дълго трябваше да се продължава този закон? Докато Исус се появи на сцената. Не преди това-не дори и една стъпка. Защо? Защото жертвоприношението показваше именно идването на Исус. Но единственият проблем беше, че жертвоприношението не можеше да отмени греха. Господ беше изморен от това и никога не го харесваше. Защото именно Господ ви го даде-а не Моисей. Нека видим Послание към Евреите и този закон, който трябваше да ни доведе при Исус. Хората казват, че нямат понятие какво означава това-защото този закон е детеводителят. Какво прави детеводителят? Довежда ви при целта. И ако е учител, то ви довежда чрез знанието до тази цел. Приготвя ви да вършите това, което трябва да вършите, за да се изхранвате. Така е и с този закон: приготвя ви за да разберете, че когато някой съгреши против Господ, някой трябва да умре. Когато Исус дойде на сцената, вие вече не се очудвате, когато той ви каза, че ще умре заради създанието. Защото вие трябва да разберете това, а Израел трябваше да разбере най-добре от всички. Но вижте-дори и днес, тези дето наричат себе си Юдеи, все още принасят в жертва агнета.

Послание към Евреите 10 глава,

 

1 Защото законът, съдържайки в себе си само сянката на бъдещите добрини, а не самия образ на нещата, не може никога чрез едни и същи жертви, които непрекъснато се принасят, година след година, да направи съвършени онези, които пристъпват да жертват.

 

Вижте: Господ представяше само сянка на добрите неща които идваха. Не е ли това детеводител? Това не бяха самите неща. Защото никога тези жертви не можеха да покрият греховете. Защо? Защото законът за жертвоприношенията не може да даде живот-той само сочеше към живота. И ако отидете на Евреите 11 глава, ви казва, че този закон не можеше да направи никого съвършен. Защото съвършенни стават само при възкресението-до това време никой не може да бъде съвършен.

 

2 В противен случай не би ли престанало принасянето на жертвите, защото тези, които ги принасят, веднъж очистени, не биха имали вече никакво съзнание за грехове?

 

Вижте, веднъж след като сте се очистили, би трябвало да нямате повече грях, но защо не беше така? 
 

4 защото не е възможно кръвта от юнци и от козли да отстрани греховете.

 

Ето защо не можеше да ви направи съвършенни-защото не можеше да отнеме греха. Всичките тези хора, дето убиха поради греховете си толкова крави, все още си оставаха грешни и продължаваха да грешат отново, и отново. И които имаха много стада, не беше проблем за тях... Но не трябва да бъде така: Господ не харесваше това, защото знаеше, че много хора си играят с неговия закон.

 

5 Затова Христос, като влиза в света, казва: Жертва и принос не си поискал, но приготвил си Ми тяло;

 

Кой е той-Исус.

 

6 всеизгаряния и жертви за грях не са Ти угодни.

 

И казва: и нямаш удоволствие в жертви и всеизгаряния. Господ наистина не изпитва удоволствие от това. Защото когато хората грешаха, те принасяха животни в жертва и мислеха, че всичко е на ред. Но на ред ли беше?

Нека да видим Еремия 6 глава-защото тези жертви никога не можеха да премахнат греха-защото всичко зависи какъв е умът-съзнанието на хората. Ако съзнанието им е добро, то и всичко е добро; ако не е-нищо не е добре. Но каквото и да сте правили, докато не дойде Исус, никой не беше се покаял. И за да ви покажа, че е така: когато Исус дойде, кои го преследваха и искаха да го убият-именно Евреите-неговият собствен народ. Езичниците по това време можеха да приемат всичко. И дори показаха, че приемат всичко за Исус.

Еремия 6 глава, 19 стих-ще ви покажа, защо Господ каза, че жертвоприношения и кръв от юнци и козли, не са му угодни и няма удоволствие от тях.

 

19 Слушай земьо! Ето, Аз докарвам злото върху този народ, плода на помислите им; защото не послушаха думите Ми и закона Ми, а го отхвърлиха.

20 Защо Ми е ливанът, който донасят от Сава, и благоуханната тръстика от далечна земя? Всеизгарянията ви не са Ми приятни и жертвите ви не са Ми угодни.

 

Казва: защо ми е всичко това? Аз не примам всеизгарянията ви! Защо? Защото не изпълнявате закона ми. Крадете от съседа си; спите с жена му; свидетелствувате лъжливо против сестра си; не почитате баща си и майка си; и тогава принасяте жертви... Защо? Те не ви помагат с нищо!

Нека да видим Еремия 7 глава,  

22 Защото не говорих на бащите ви и не им заповядах за всеизгаряния и жертви в деня, когато ги изведох от египетската земя;

 

Казва: аз не им заповядах да правят всеизгаряния и да принасят жертви.

 

23 а това слово им заповядах и казах: Слушайте гласа Ми и Аз ще ви бъда Бог, и вие ще Ми бъдете народ; и ходете по всичките пътища, които ви заповядвам, за да ви бъде добре.

 

Казва: заповядвам ви да изпълнявате моите заповеди, за да ви бъде добре. С други думи: вярвайте! Какво е вяра: да ми вярвате за всичко, което ви казвам. Но вие ми показвате, че не ми вярвате-защото не изпълнявате закона ми и защото нарушихте закона ми, трябваше да ви дам нещо друго. Трябваше да ви дам друг закон.

Но нека да видим какво им каза Господ, когато ги изведе от Египет.

Второзаконие 10 глава. Вижте-никой не знае каква е истинската история в основата и за това нищо не могат да разберат от Новият Завет-никой не чете Старият Завет. Не разбирате закона; не разбирате какво е грях; не знаете кой закон беше отменен; не знаете дори какво беше добавено и защо беше добавен този закон. Поради това не можете да разберете и защо беше даден този закон и защо беше отменен. Фактът е, че не знаете нищо. Тичате на около и говорите на хората, че не трябва да пазят закона. Но тогава се обръщате и наричате някого «грешник»... Въпросът, който аз винаги задавам е: каква е разликата между праведният и грешника? Законът е разликата. Няма закон-няма грях.

Второзаконие 10 глава  

1 И в онова време ГОСПОД ми каза:

 

Господ казва на Израел как той и Моисей общуват.

 

1... Изсечи си две каменни плочи като първите и се изкачи при Мен на планината, и си направи дървен ковчег.

 

Защо? Защото Моисей се качи на планината първия път и Господ със собствената си ръка написа 10 заповеди и ги даде на Моисей. Моисей слезе от планината и като видя как Израел се беше обърнал към други богове, толкова се ядоса, че счупи плочите. Сега Господ му каза да се върне отново на планината но този път той ще приготви плочите, а Господ ще напише същото което написа първият път.

 

2 И Аз ще напиша на плочите думите, които бяха на първите плочи, които ти строши, а ти ги сложи в ковчега.

 

Господ казва на Моисей, че ще напише същото което написа и първият път-нищо различно.

 

3 И аз направих ковчег от акациево дърво, изсякох две каменни плочи като първите и се изкачих на планината с двете плочи в ръката си.

4 И Той написа на плочите като писаното преди - десетте заповеди, които ГОСПОД ви изговори на планината отсред огъня в деня на събранието; и ГОСПОД ми ги даде.

 

Господ написа същото нещо, което беше казал на планината Синай. Обърнете внимание на това което четете братя и сестри! Господ приказва лице с лице с Израел и им каза 10 заповеди. После каза на Моисей да се качи на планината и ги написа на камък. Ето защо бяха за винаги-вечни-написани на камък.

Моисей се разгневи, като видя какво вършеше народът му и счупи плочите. Тогава Господ му каза, да се качи отново на планината. Три пъти Господ даде този същият закон-три пъти!

Нека ви покажа още какво каза.

12 И сега, Израилю, какво иска от теб ГОСПОД, твоят Бог, освен да се боиш от ГОСПОДА, своя Бог, да ходиш във всичките Му пътища и да Го любиш, да служиш на ГОСПОДА, своя Бог, с цялото си сърце и с цялата си душа,

13 и да спазваш заповедите на ГОСПОДА




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bojiislujitel
Категория: Други
Прочетен: 2188768
Постинги: 1221
Коментари: 1486
Гласове: 412
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930