Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2018 01:14 - МОЛЕБЕН КАНОН НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА - ХОРА МОЛЕТЕ СЕ И В ХРАМА И В ЧАСТНАТА СИ МОЛИТВА! БОГ ДА НИ Е НА ПОМОЩ!
Автор: elianna Категория: Лични дневници   
Прочетен: 737 Коментари: 1 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Псалом 142 Господи, чуй молитвата ми, послушай молбата ми по Твоята истина; чуй ме по Твоята правда и не влизай в съд с Твоя раб, защото пред Тебе няма да се оправдае нито един от живите. Врагът преследва душата ми, натъпка в земята живота ми, принуди ме да живея в тъма като отдавна умрелите, ­ и отпадна в мене духът ми, онемя в мене сърцето ми. Спомням си за стародавните дни, размишлявам за всички Твои дела, разсъждавам за делата на Твоите ръце. Простирам към Тебе ръце; душата ми е към Тебе като жадна земя. Чуй ме по-скоро, Господи: духът ми изнемогва; не скривай лицето Си от мене, за да не се уподобя на ония, които слизат в гроб. Дай ми да чуя рано Твоята милост, защото на Тебе се уповавам, Господи. Посочи ми, Господи, пътя, по който да вървя, защото към Тебе възнасям душата си. Избави ме, Господи, от моите врагове: към Тебе прибягвам. Научи ме да изпълнявам Твоята воля, защото Ти си мой Бог; Твоят благ Дух да ме води в земята на правдата. Заради Твоето име, Господи, оживи ме; заради Твоята правда избави от напаст душата ми и по Твоята милост изтреби враговете ми и погуби всички, които угнетяват душата ми, защото аз съм Твой раб.   Слава на Отца и Сина и Светия Дух, и сега и винаги и во веки веков. Амин.   Алилуия (три пъти).   Бог е Господ и ни се яви: благословен е идещият в името Господне (4).   Тропари, глас 4 Към Богородица усърдно сега да се притечем ние, грешните и смирените, и паднем, като в покаяние из дълбочината на душата си викаме: Владичице, помогни ни, като се смилиш над нас; побързай ­ загиваме от множество прегрешения; не връщай Твоите раби празни, защото Тебе имаме за едничка надежда (два пъти). Няма никога да престанем, Богородице, ние, недостойните, да говорим за Твоята сила, защото, ако Ти не бе се застъпвала с молитви, кой щеше да ни избави от толкова беди? Кой щеше да ни опази досега свободни? Ние няма да отстъпим от Тебе, Владичице, защото Ти винаги спасяваш Твоите раби от всякакви злини.   Псалом 50 Помилуй ме, Боже, по голямата Си милост, и по многото Си щедрости изглади беззаконието ми. Много пъти ме умий от моето беззаконие и очисти ме от моя грях, защото беззаконието си съзнавам, и моят грях е винаги пред мене. Пред Тебе, пред Тебе едничкия съгреших и лошо пред Твоите очи извърших; тъй че Ти си прав в Твоята присъда и чист в Твоя съд. Ето, в беззаконие съм заченат, и в грях ме роди майка ми. Ето, Ти обикна истината в сърцето, и вътре в мене ми яви мъдростта Си. Поръси ме с исоп, и ще бъда чист; умий ме, и ще бъда по-бял от сняг. Дай ми да чуя радост и веселие, и ще се зарадват костите от Тебе съкрушени. Отвърни лицето Си от греховете ми и изглади всичките ми беззакония. Сърце чисто създай в мене, Боже, и правия дух обнови вътре в мене. Не ме отхвърляй от лицето Си и Светия Твой Дух не отнимай от мене. Върни ми радостта на Твоето спасение и с властния Дух ме утвърди. Беззаконните ще науча на Твоите пътища, и нечестивите към Тебе ще се обърнат. Избави ме от кръвнина, Боже, Боже на моето спасение, и езикът ми ще възхвали Твоята правда. Господи, отвори устните ми, и устата ми ще възвестят Твоята хвала, защото да би искал жертва, аз бих Ти дал; но към всесъжения не благоволиш. Жертва Богу е дух съкрушен; сърце съкрушено и смирено Ти, Боже, не ще презреш. Стори добро, Господи, на Сион по Твоето благоволение; въздигни стените иерусалимски: тогава ще Ти бъдат угодни жертви на правдата, възношение и всесъжение; тогава на Твоя олтар ще възложат телци.   Канон, гл. 8. Песен 1. Ирмос: Като мина през морето като по суша и избягна египетското зло, израилтянинът викаше: “Да възпеем нашия Избавител и Бог!”. Пресвета Богородице, спаси ни. Сполетян от много напасти, към Тебе прибягвам, търсейки спасение, о, Майко на Бог-Слово и Дево: спаси ме от трудности и злини. Пресвета Богородице, спаси ни. Страстите ме смущават на пристъпи, за да изпълнят душата ми с униние, Всенепорочна Отроковице, умири я с тишината на Твоя Син и Бог. Слава на Отца и Сина и Светия Дух. Моля те, Дево, която роди Спасителя и Бога, да бъда избавен от злини; прибягвайки сега към Тебе, издигам душа и мисъл. И сега и винаги и во веки веков. Амин. Понеже боледувам телесно и душевно, удостой ме, Божия Майко, с Божествено посещение и с Твоите грижи, като блага и Родителка на Благия.   Песен 3. Ирмос: Творче на небесния свод, Господи и Зиждителю на Църквата, Ти, Който си цел на желанията, опора на верните, утвърди ме в Твоята любов, едничкий Човеколюбче. Пресвета Богородице, спаси ни. Тебе, Богородителко Дево, поставям застъпница и закрила на моя живот. Ти, причина на добрините, опора на верните, насочи ме към Твоето пристанище, едничка Всевъзпявана. Пресвета Богородице, спаси ни. Моля те, Дево, премахни душевното ми смущение и бурята на моята печал, защото Ти, Богоневесто, едничка Пречиста, роди Христа, Началника на тишината. Слава на Отца и Сина и Светия Дух. Богоблажена, която роди Благодетеля, подател на благата, излей върху всички богатство от благодеяния: Ти можеш всичко, понеже роди могъщия по сила Христа. И сега и винаги и во веки веков. Амин. Измъчван от тежки недъзи и болезнени страсти, Дево, Ти ми помогни, защото зная, Пренепорочна, че Ти си неизтощимо и неоскъдимо съкровище на изцерения.   Тропари: Спаси от беди Твоите раби, Богородице, защото всички, подир Бога, към Тебе прибягваме, като към неразрушима стена и застъпница. Погледни добросърдечно, всевъзпявана Богородице, на моето тежко телесно страдание и изцери болестта на душата ми.   Тропар, глас 22 Богородице Владичице, гореща молителко, необорима стена, извор на милост, прибежище на света, усърдно Ти викаме: Побързай, едничка бърза застъпнице, и ни избави от беди.   Песен 4. Ирмос: Чух, Господи, тайната на Твоя промисъл, разбрах делата Ти и прославих Твоето божество. Пресвета Богородице, спаси ни. Богоневесто, Ти която роди Кормчията Господа, укроти вълнението на моите страсти и бурята на моите прегрешения. Пресвета Богородице, спаси ни. Тебе моля, родилата Добросърдечния и Спасителя на всички, които Те възпяват, дарувай ми бездната на Твоето милосърдие. Пресвета Богородице, спаси ни. Наслаждавайки се от Твоите дарове, Пречиста, ние, които знаем, че си Божия Майка, с благодарствена песен Те възпяваме. Слава на Отца и Сина и Светия Дух. Богородице, едничка Приснодево, като благолюбива, помогни на мене, който болен и изнемощял лежа на легло. И сега и винаги и во веки веков. Амин. Като Те имаме, Всевъзпявана, за надежда, опора и непоклатна стена на спасението, ние се избавяме от всякакво затруднение.   Песен 5. Ирмос: Просвети ни с Твоите повеления, Господи, и чрез Твоята висока мишца, Човеколюбче, дай ни Твоя мир. Пресвета Богородице, спаси ни. Пречиста, която роди Подателя на веселието, изпълни сърцето ми с веселие, като ми дадеш Твоята чиста радост. Пресвета Богородице, спаси ни. Избави ни от беди, пречиста Богородице, която роди вечното избавление и мира, надвишаващи всеки ум. Слава на Отца и Сина и Светия Дух. Богоневесто, Ти, която роди Божествената и предвечна Светлина, разпръсни мъглата на моите прегрешения с блясъка на Твоята светлост. И сега и винаги и во веки веков. Амин. Изцери, Пречиста, душевната ми немощ, като ме удостоиш с Твоето посещение, и дай ми здраве с молитвите Си.   Песен 6. Ирмос: Молитвата си ще излея пред Господа и на Него ще изкажа моята печал, понеже душата ми се изпълни със зло и животът ми до ада се приближи. Затова и се моля като Иона: От тлението ме, Боже, изведи. Пресвета Богородице, спаси ни. Понеже твоят Син и Господ, Дево, спаси от смърт и разложение обхванатото от смърт и тление мое естество, като Сам Себе Си предаде на смърт, моли Го да ме избави от злодеянието на враговете. Пресвета Богородице, спаси ни. Зная Те, Дево, че си покровителка и твърда пазителка на живота, че избавяш от напастта на грижите и прогонваш демонските злини. Затова и всякога се моли да ме избавиш от гибелните ми страсти. Слава на Отца и Сина и Светия Дух. Придобихме Те, Дево, като сигурно убежище, съвършено спасение на душите и простор в скърбите, поради което винаги се радваме на Твоята светлина. И сега, о, Владичице, от страдания и беди ни спаси. И сега и винаги и во веки веков. Амин. На легло сега немощно лежа и няма лек за плътта ми. Но, Блага, която роди Бога, Спасителя на света и Избавителя от недъзи, на Тебе се моля: дигни ме от гибелните недъзи.   Тропари Спаси от беди Твоите раби, Богородице, защото всички, подир Бога, към Тебе прибягваме, като към неразрушима стена и застъпница. Погледни добросърдечно, всевъзпявана Богородице, на моето тежко телесно страдание и изцери болестта на душата ми.   Кондак, глас 6 Непосрамваща застъпнице за християните и неизменна посреднице пред Твореца, не пренебрегвай молитвените гласове на грешниците, но като блага, притечи се бързо в помощ нам, които с вяра Те зовем: Богородице, Ти, Която винаги се застъпваш, отзови се скоро на молитвата и се погрижи за умолението на тия, които Те почитат.   Стихира, глас 6 Не ме поверявай на човешка защита, Пресвета Владичице, но приеми молбата на Твоя раб, защото скръб ме е обзела и не мога да понасям демонския обстрел. Покров нямам, нито имам къде да убягна аз, окаяният, който всякога съм уязвим. И утеха нямам, освен Тебе, Владичице на света, надежда и закрила на верните, не пренебрегвай молението ми, а направи полезното за мене.   Песен 7. Ирмос: Дошлите някога от Иудея във Вавилон момци чрез вярата в Светата Троица потъпкаха пламъка на пещта, като пееха: благословен си, Боже на отците ни. Пресвета Богородице, спаси ни. Като поиска, Спасителю, да устроиш нашето спасение, посели се в утробата на Дева, Която направи застъпница на света: благословен си, Боже на отците ни. Пресвета Богородице, спаси ни. Измоли, пречиста Майко, Подателя на милости, Когото роди, да се избавим от прегрешения и душевни скверноти ние, които с вяра зовем: Благословен си, Боже на отците ни. Слава на Отца и Сина и Светия Дух. Съкровище на спасение, източник на нетление, стълб на безопасност и врата на покаяние се показа родилата Те на ония, които зоват: Благословен си, Боже на отците ни. И сега и винаги и во веки веков. Амин. Дево Богородителко, която ни роди Спасителя Христа, удостой ни да се изцерим от телесните слабости и душевните недъзи ние, които с любов пристъпяме към Твоята закрила.   Песен 8. Ирмос: Небесния Цар, Когото възпяват ангелските воинства, хвалете и превъзнасяйте през всички векове. Пресвета Богородице, спаси ни. Не отхвърляй, Дево, тия, които Те молят за помощ, като Те възпяват и превъзнасят през вековете. Пресвета Богородице, спаси ни. Недъзите на душата ми изцеряваш и телесните болки, Дево, за да Те прославям, Пречиста, во веки. Слава на Отца и Сина и Светия Дух. В изобилие изливаш изцерения, Дево, над всички, които с вяра Те възпяват и превъзнасят Твоята непостижима Рожба. И сега и винаги и во веки веков. Амин. Ти отбиваш, Дево, нападенията на изкушенията и пристъпите на страстите. Затова и Те възпяваме през всички векове.   Песен 9. Ирмос:Ние, спасените чрез Тебе, Дево чиста, признаваме Те наистина за Богородица, като Те величаем с безплътните ликове. Пресвета Богородице, спаси ни. Не се отвръщай от потока на сълзите ми, Дево, родила Христа, Който от всяко лице премахва всяка сълза. Пресвета Богородице, спаси ни. Изпълни с радост сърцето ми, Дево, Която прие пълнотата на радостта, като премахна греховната печал. Пресвета Богородице, спаси ни. За прибягващите към Тебе, Дево, бъди пристанище и застъпничество, стена неразрушима, убежище, покров и веселие. Слава на Отца и Сина и Светия Дух. Просветли с лъчите на Твоята светлина, Дево, всички, които благочестно изповядват, че си Богородица, като прогониш мрака на неведението. И сега и винаги и во веки веков. Амин. Смирилият се поради немощ на болнично легло, Дево, изцери и превърни болестта в здраве. Достойно е наистина да Те облажаваме, Богородице, винаги-блажена и пренепорочна, и Майка на нашия Бог. По-почитана от херувимите и несравнено по-славна от серафимите, нетленно родила Бог-Слово, Тебе, истинска Богородице, величаем.   Богородични тропари: С песни да възпеем Владичицата на света, по-висока от небесата и по-чиста от слънчевия блясък, която ни избави от клетвата. От многото мои грехове боледува тялото, боледува и душата ми. Към Тебе, Благодатната, прибягвам, надеждо на обезнадеждените, Ти ми помогни. Владичице и Майко на Избавителя, приеми молението на недостойните Твои раби и ходатайствай пред Родилия се от Тебе. О, Владичице на света, бъди ни застъпница. Усърдно сега пеем на Тебе, всевъзпявана Богородице, радостната песен. Заедно с Предтеча и всички светии, моли, Богородице, да се смилят над нас. Всички ангелски воинства, Предтече Господен, дванайсетте Апостоли и всички светии, заедно с Богородица, молете се да бъдем спасени.   Молитва О, Пресвета Господарке, Владичице Богородице! Ти си по-горе от всички ангели и архангели и по-драгоценна от всички твари. Ти си помощница на обидените, надежда на обезнадеждените, застъпница на бедните, утеха на наскърбените, кърмителка на гладните, одежда на голите, изцерение на болните, спасение на грешните, помощ и защита на всички християни. О, всемилостива Господарке, Дево, Богородице и Владичице! С Твоята милост спаси и помилуй Твоите раби: Светейшия Български Патриарх (името), преосвещените митрополити и епископи и целия свещенически и иночески чин; правителството, военачалниците, градоначалниците и христолюбивото воинство и всички православни християни защити чрез Твоя честен покров. Измоли, Господарке, въплътилия се безсеменно от Тебе Христос Бог наш да ни препаше със Своята сила отгоре против невидимите и видими наши врагове. О, всемилостива Господарке, Владичице Богородице, дигни ни от дълбочината на греха и ни избави от глад, мор, земетресение и наводнение, от огън и меч, от нашествие на другородци и от междуособни войни, от внезапна смърт, от вражеско нападение, от вредоносни ветрове, от смъртоносна язва и от всяко зло. Дай, Владичице, мир и здраве на Твоите раби, на всички православни християни, и просвети техния ум и сърдечните им очи, за да се спасят. Удостой нас, Твоите грешни раби, с царството на Твоя Син, нашия Христос Бог. Защото е благословена и препрославена Неговата сила, заедно с безначалния Негов Отец, и с пресветия, и благия, и животворящия Негов Дух, сега и винаги, и во веки веков. Амин.    



Гласувай:
1



1. zaw12929 - БОГ ПОМАГА. . . НО В КОШАРА НЕ ВКАР...
24.01.2018 05:28
БОГ ПОМАГА... НО В КОШАРА НЕ ВКАРВА
ИЗБОРЪТ КАКВО ДА ПРАВИМ Е НА ВСЕКИ ОТ НАС....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elianna
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1172044
Постинги: 1302
Коментари: 1089
Гласове: 610
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031