Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2012 17:29 - За кой Закон всъщност говори апостол Павел? А вие мислехте, че става въпрос за Царският Закон...
Автор: bojiislujitel Категория: Други   
Прочетен: 1679 Коментари: 0 Гласове:
1



Тази тема ни е представена от брат Рей, а е преведена от брат Павел.

За кой закон говори Павел

Мнозинството от хората четат писанията на Павел но не разбират, че той говори за два закона. Единият, който е поставен да се пази от човека доколкото се може повече, а другия – този който Исус закова на кръста.

Проблема е, че понеже повечето хора не са наясно, че Павел наистина говори за два закона, те просто предполагат, че Павел говори за ВСИЧКИ закони. Но това не е, нито може да бъде случая. Поради липсата на това знание имаме учения като „пазенето на Божия Закон не е задължително за спасението ни”, „Бог е дал законите си на човека, за да му покаже, че не могат да бъдат пазени”, „Божиите закони са само за Израел”, и цяла купчина други небиблейски учения, които се опитват да унищожат спазването на Божиите Закони.

Замислете се… От Битие до Откровение Бог даде на човека две опции – или да спазват законите Му за вечен живот, или да ги нарушават и да страдат завинаги при втората смърт.

Отговорите на следващите въпроси може да бъде само един от тези два сета закони. Знаете ли за кой закон говори Павел?

Кой Божии закон изисква „делата”, за които говори Павел?
Кой Божии закон е само за кратко време?
Кой Божии закон е добавен към другите закони?
Кой Божии закон не може да ни оправдае?
Кой Божии закон Той не харесва?
Кой Божии закон трябваше да бъде променен?
Кой Божии закон е Детеводителя?
Кой Божии закон закова Исус на кръста?

Има само един сет от закони, който може да бъде отговор на ВСИЧКИ горепосочени въпроси!

Ето един малък пример, по който знаем, че Павел не винаги говори за ВСИЧКИ Божии закони в писанието си;

Римляни 7:7 Тогава що? Да речем ли, че законът е грях? Да не бъде! Но напротив, не бих познал греха освен чрез закона, защото не бих познал, че пожеланието е грях, ако законът не беше казвал: "Не пожелавай".

Сега – мислите ли, че след като Павел е прочел този закон не е направил всичко по силите си да НЕ пожелава? Не мислите ли, че е казал на Римляните (езичници) също да правят всичко по силите си да НЕ пожелават? И мислите ли, че това е единствения закон, който Павел е прочел?

Отново… Знаехте ли, че Павел говори за два сета закони в писанията си? Знаете ли кой от тези два е отговора на ВСИЧКИ от горепосочените въпроси?

Защото веднъж като знаете този отговор, да се надяваме, че ще разберете че ВСИЧКИ други Божии закони трябва да бъдат пазени от човека с всички сили.
Евреи 9:1 А даже при първия завет имаше постановления за богослужение, имаше и земно светилище. „Дела по закона”

Както виждаме Павел говори за закона за жертвоприношенията. Тези закони изискват богослужение и светилище (храм). Колко от 613-те закона, изискващи „дела” се изпълняват в храм? Само един сет! Този за жертвоприношенията. „Дела по закона”


2 Защото беше приготвена скиния, в първата част на която бяха светилникът, трапезата и присътствените хлябове; която част се казва светото място;
3 а зад втората завеса беше оная част от скинията, която се казваше пресветото място,

И това богослужение се извършва зад завесата. И какво се разцепи в МОМЕНТА в който Исус почина? Завесата на храма. Което просто дава допълнително доказателство кой закон е закован на кръста.

6 И когато тия неща бяха така приготвени, в първата част на скинията свещениците влизаха постоянно да извършват богослужението;
7 а във втората веднъж в годината влизаше само първосвещеникът, и то не без кръв, която принасяше за себе си и за греховете на людете, сторени от незнание.

Павел все още говори за закона за жертвоприношенията. Но ВЕДНЪЖ в годината специална жертва се принасяла, пак с кръвта на „юнци и козли”. Припомням – „дела по закона”.

11 А понеже Христос дойде като първосвещеник на бъдещите добрини, Той влезе през по-голямата и по-съвършена скиния, не с ръка направена, сиреч, не от настоящето творение,
12 веднъж за винаги в светилището, и то не с кръв от козли и от телци, но със Собствената Си кръв, и придоби за нас вечно изкупление.

Точно както Първосвещеника трябвало да направи специална жертва само веднъж, така трябвало да направи и Господ.

13 Защото, ако кръвта от козли и от юнци и пепелта от юница, с които се поръсваха осквернените, освещава за очистването на тялото,
14 то колко повече кръвта на Христа, Който чрез вечния Дух принесе Себе Си без недостатък на Бога, ще очисти съвестта ви от мъртвите дела, за да служите на живия Бог!

Накратко – ако кръвта на телета и кози прощава за кратко време, то колко по-добра би била кръвта на Христос?

15 Той е посредник на нов завет по тая причина, щото призваните да получават обещаното вечно наследство чрез смъртта, станала за изкупване престъпленията, извършени при първия завет.

Значи кръвта на Исус е печата на Новия Завет. Също така кръвта на Христос „изкупи” нашите беззакония/грехове.

18 Затова нито първият завет бе утвърден без кръв.

Тук някой да не се обърка – има двойно отрицание. Тоест - ако за първият завет е трябвала кръв, то така е и за втория.

22 И почти мога да кажа, че по закона всичко с кръв се очистя; и без проливането на кръв няма прощение.

И пак говори за жертвоприношенията. „Дела по закона”

23 И тъй, необходимо беше образите на небесните неща да се очистват с тия жертви, а самите небесни - с жертви по-добри от тях.
24 Защото Христос влезе не в ръкотворено светилище, образ на истинското, но в самите небеса, да се яви вече пред Божието лице за нас;

Небесните неща трябва да бъдат копирани тук, но след като жертвата трябва да бъде изпълнена в небесата, то и тя трябваше да е перфектна. А кръвта на телци и козли НЕ Е перфектна. Само кръвта на Христос Е.

И затова закона не може да ни спаси. Кръвта на телци и козли можела да им дава временна надежда, но не можела да ги предпази от втората смърт.

28 така и Христос, като биде принесен веднъж, за да понесе греховете на мнозина, ще се яви втори път, без да има работа с грях, за спасението на ония, които Го очакват.

Точно както и първосвещеника в стария завет, така и Христос е принесен ВЕДНЪЖ да поеме греховете на много хора. Сега да отидем в следващата глава – дотук мисля че е ясно.

Забележете, че Павел все още не е спрял да говори за закона на Левитите и жертвоприношенията. „Дела по закона”.

Евреи 10: 1 Защото законът, като съдържа в себе си само сянка на бъдещите добрини, а не самата същност на нещата, то свещениците, които непрестанно принасят всяка година същите жертви, никога не могат с тях да направят съвършени в чистота ония, които пристъпват да жертвуват.

Обърнете внимание – Павел е много последователен. Отново отваря дума за същите закони, за които говори още от 7-ма глава. „Дела по закона”.

Закона, който е само сянка на това, което идва не може да направи съвършени онези, които принасят жертвите. И кой закон изисква жертви, които не могат да направят пристъпващите перфектни? Закона за жертвоприношенията.

Кой закон изисква жертви? Закона на Левитското свещеничество – жертвоприношения! Това е закона за който казва Павел, че е „сянка на бъдещите добрини”. Само Левитското свещеничество! „Дела по ЗАКОНА”!!!

Сега знаем, че Павел не говори за който и да е от другите 613 закона. Говори САМО за жертвоприношенията.

2 Другояче те биха престанали да ги принасят; защото жертвоприносителите, еднаж очистени, не биха имали вече никакво изобличение на съвестта за грехове.
3 Но в тия жертви всяка година става спомен за греховете.

Тук Павел ни казва, че ако тези жертви работеха, не биха ги принасяли всяка година.

4 Защото не е възможно кръв от юнци и от козли да отмахне грехове.

Значи кръвта на животни НЕ МОЖЕ да отмахне грехове. Кръвта на телета и кози НЕ МОЖЕ да оправдае или да изчисти човек от греховете му. Този закон не може да направи „съвършени в чистота ония, които пристъпват да жертвуват”. Павел никак не говори за другите Божии закони тук. Говори САМО за законите, дадени на Левитите и работата им да изпълняват животински жертви. (Дела по закона)

5 Затова Христос, като влиза в света, казва: - "Жертва и принос не си поискал, Но приготвил си Ми тяло;
6 Всеизгаряния и приноси за грях не Ти са угодни.

Виждаме нещо много важно – не само, че всеизгаряния и жертви не могат да изчистят грехове, но явно и никога не са били угодни на Бог!!! Бог никога не е изпитвал удоволствие от убиването на невинни животни… Но го е позволил само заради другите си закони – защото заплатата за греха е смърт.

И отново! Има само един комплект от закони, които изискват всеизгаряния и жертвоприношение. „Дела по закона”!

8 Като казва първо: "Жертви и приноси и всеизгаряния и приноси за грях не си поискал, нито Ти са угодни", (които впрочем се принасят според закона),
9 после казва: "Ето, дойдох да изпълня волята Ти". Ще каже: Той отмахва първото, за да постанови второто.

Отмахва първото какво? Премахва първия закон, който изисква кръвта на телета и кози! ЗАЩО? Защото не може да свърши работа и Бог никога не го е харесвал. И така – този закон е заменен с друг. Заменен е със закона, който изисква кръвта на съвършена жертва.

10 С тая воля ние сме осветени чрез принасянето на Исус Христовото тяло веднъж за винаги.
12 но Той, като принесе една жертва за греховете, седна за винаги отдясно на Бога,

Сега разбираме, надявам се, че от 7-ма до 10-та глава Павел не спира да говори за Левитското свещенство! В нито един момент не говори за останалите Божии закони в контекста на „дела” по закона.

След като вече знаем за какъв закон говори Павел от 7-ма до 10-та глава на Евреи, да видим някои от другите му писания за да придобием по-добро разбиране относно значението на израза „дела по закона”.

Колосяни 2: 14 и като изличи противния нам в постановленията Му закон, който беше враждебен нам, махна го отсред и го прикова на кръста;

Не четохме ли точно преди малко за комплект от закони изискващи „богослужение” в храма, които са част от „стария завет”? Не ни ли каза Павел, че тези закони не могат „да направят съвършени в чистота ония, които пристъпват да жертвуват.”? Левитските закони са противни и враждебни на човека. Защо? Защото не могат да оправдаят или да изчистят човек от греховете му веднъж завинаги. И така – кой закон е закован на кръста? Кой закон ТРЯБВАШЕ да приключи със смъртта на Исус? Кой закон беше постановен само за кратко, за да ни даде надежда? Отговорът на този въпрос е лесен – и вие вече го знаете. Нека видим какво се случи при смъртта на Исус:

Матей 27:51 И, ето, завесата на храма се раздра на две от горе до долу, земята се разтресе, скалите се разпукаха,

Марко 15:38 И завесата на храма се раздра на две, отгоре до долу.

Лука 23:45 като потъмня слънцето; и завесата на храма се раздра през средата.

Зад завесата е мястото, където Левитите са изпълнявали делата на закона за жертвоприношенията. Тази работа би свършила само, ако не би имало никакво останало зло.

Хайде да видим още от Павловите писания:

Римляни 3:20 Защото ни една твар няма да се оправдае пред Него чрез дела изисквани от закона, понеже чрез закона става само познаването на греха.

Тук Павел говори и за ДВАТА комплекта закони в 1 стих. „Делата изисквани от закона” са Левитските закони и както Павел вече ни каза кръвта на телета и козли не може да направи съвършени в чистота ония, които пристъпват да жертвуват. Делата изисквани от закона на Левитите не може да измие човек от греховете му. Но след това Павел говори за друг закон, който ни показва какво Господ смята за грях.

28 И така, ние заключаваме, че човек се оправдава чрез вяра, без делата на закона.

И това е истина – човек се оправдава НЕ чрез дела по Левитските закони, но чрез вяра в Исус Христос, която идва от слушане, вярване И изпълняване на думите на Бог.

Галатяни 3: 2 Това само желая да науча от вас: Чрез дела, изисквани от закона ли получихте Духа, или чрез вяра в евангелското послание?
3 Толкоз ли сте несмислени, че, като почнахте в Духа, сега се усъвършенствувате в плът?
5 Прочее, Тоя, Който ви дава Духа и върши велики дела между вас, чрез дела, изисквани от закона ли върши това, или чрез вяра в посланието,

Чрез дела изисквани от КОЙ закон? Единствения който изисква подобни дела – Левитскотот първосвещеничество. И за каква плът говори Павел, за която Галатяните мислели, че може да ги усъвършенства? Плътта на телета и козли. Дори и тук говори за същия закон. Павел казва на галатяните, че ако се върнат към жертвоприношенията, това няма да изчисти или оправдае греховете им, а могат да го направят.

11 А че никой не се оправдава пред Бога чрез закона, е явно от това, "че праведният чрез вяра ще живее";

Кой закон не може да оправдае човек? Този горепосочения. Единствения, който изисква плътта на юнци и козли за отмиването на грехове. Този на Левитите.

19 Тогава, защо се даде закона? Прибави се с цел да се изявяват престъпленията, докле да дойде Потомъкът, на Когото биде дадено обещанието; и беше прогласен от ангели чрез един ходатай.

И кой закон е прибавен? Същият – Левитския. (Отг. 4) И защо беше прибавен? Защото „ДРУГИТЕ” Божии закони, които са дадени на човека от началото продължавали да бъдат нарушавани.

Замислете се…

Бог направи Потоп, поради неспазването на законите Му. Потоп при който изби цялото население на земята освен 8 души!
Бог унищожи Содом и Гомор с огън и сяра от небето, поради същата причина.
Бог е наказвал хората многократно ПРЕДИ Израел дори да съществува като нация, защото човека не е спазвал законите Му.

Та така – кой закон прибави Бог за да даде надежда на човека докато дойде семето (Потомъкът)?

Прибави Левитското свещенство.

И колко време трябваше да бъде в сила? „…докле да дойде Потомъкът, на Когото биде дадено обещанието…”

21 Тогава, законът противен ли е на Божиите обещания? Да не бъде! Защото, ако беше даден закон, който да може да оживотвори, то наистина правдата щеше да бъде от закона.

Кой закон не може да даде живот? Левитския. Ако закона за жертвоприношенията можеше да оживотворява то нямаше да има нужда да бъде заменян! Но не може и се наложи да бъде заменен с жертвата на друго племе – Исус Христос от Юда.

23 А преди да дойде вярата ние бяхме под стражата на закона, затворени до времето на вярата, която имаше да се открие.

Какъв закон ги е държал под стража (затвор) докато се изяви вярата? Левитския.

24 Така, законът стана за нас детеводител, да ни доведе при Христа, за да се оправдаем чрез вяра.
25 Но след идването на вярата не сме вече под детеводител.

Кой закон е детеводителя? Под кой закон вече НЕ сме? Пак – този за жертвоприношенията. И защо? Защото Христос вече направи съвършена жертва чрез кръвта Си ВЕДНЪЖ, и вече няма нужда от Левитското свещенство. Вече няма нужда да се убиват телета и кози. Завесата на храма е раздрана на две.
Да видим още няколко…

Римляни 3:31 Тогава, чрез вяра разваляме ли закона? Да не бъде! Но утвърждаваме закона.

Римляни 6:1 Тогава какво? Да речем ли: Нека останем в греха, за да се умножи благодатта?
2 Да не бъде! Ние, които сме умрели към греха, как ще живеем вече в него?

Е… оставаме ли в греха? Разваляме ли закона? Продължаваме ли да нарушаваме Божиите наредби? Как бихме могли, ако ВСИЧКИ са приковани на кръста?

Тук можем да добавим и това, което самия Исус каза за закона:

Матей 5:17
Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците; не съм дошъл да разруша но да изпълня.

Матей 5:18
Защото истина ви казвам: Докле премине небето и земята, ни една йота, ни една точка от закона няма да премине, докато всичко не се сбъдне.

Закона е вечен сестри и братя!

Слава на Бог в името на Исус. Амин.



Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bojiislujitel
Категория: Други
Прочетен: 2172136
Постинги: 1214
Коментари: 1482
Гласове: 410
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031