Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2011 17:48 - Господ мой и Бог мой
Автор: bojiislujitel Категория: Други   
Прочетен: 2230 Коментари: 0 Гласове:
1



Сестри и братя,
Предлагам на вашето внимание един прекрасен урок от Израел, а е преведен от брата Павел. Това е само първата част...

Това изявление е направено от един от Исусовите ученици, на име Тома. Силата му минава покрай обикновения „християнин” като самолет. Сега ще ви представим какво казва Библията – кой е Господ и как е името Му. Тук няма интерпретации, много човешки размишления и така нататък, каквито бихте чули на някоя неделна проповед.

Тома казва това след Христовото възкресение от смъртта Му на кръста. (Йоан 20:19-28). 19 А вечерта на същия ден, първия на седмицата, когато вратата на стаята, където бяха учениците, поради страха на юдеите, Исус дойде, застана на средата и им каза: Мир вам! 20. И като рече това, показа им ръцете и ребрата Си. И зарадваха се учениците, като видяха Господа.

Но по това време Тома (единия от дванадесетте ученици) не бил с другите и не повярвал.

25. Затова другите ученици му казаха: Видяхме Господа. А той им каза: Ако не видя на ръцете Му раните от гвоздеите и не сложа пръста си в раните от гвоздеите и не сложа ръката си в ребрата Му, няма да повярвам. 26. И след осем дни учениците Му пак бяха вътре и Тома с тях. А Исус дойде, когато беше заключена вратата, застана посред тях и рече: Мир вам! Тогава каза на Тома: Дай си пръста тук и виж ръцете Ми, и дай ръката си и сложи я в ребрата Ми; и не бъди невярващ, а вярващ.

Тогава Тома прави едно от най-популярните изявления в Библията, като казва: (28 Господ мой и Бог мой!

Исус, след възкресението си се възвръща в старата Си слава – тази на Бог. (Йоан 17:5) „И сега прослави Ме, Отче, у Себе Си със славата, която имах у Тебе преди създаването на света.

Преди създаването на света ли? Да – точно така! Исус е Словото (Йоан 1:1-4, Откровение 19:11-13) и самият Той създаде света, необичайно е някой да го казва, обаче е истина. И понеже не е познато на хората те лесно го отхвърлят и казват „Никоя доктрина не твърди такова нещо!”. Но Библията говори сама за себе си – няма нужда от интерпретации. А за това какво се преподава на масите в църквите в днешно време и дали то е истина, и доколко съвпада с ученията на Библията – мисля че християнския свят (Америка, ЕС, Русия и още много… всички са християни – ~%35 от вярващите в света са християни, следвани от 20 и нещо процента мюсюлмани, които пък са някакъв тип християнска секта и без това…) показва с пълна пара на какви неща е способен… Но да продължим по темата.

(Матей 28:18 Тогава Исус се приближи при тях и им говори: Даде ми се всяка власт на небето и земята.

Думата „всяка” индикира абсолютна стойност – ВСЯКА! Няма сила, която да не е включена във „всяка”. Затова Тома нарича Исус „Господ мой и Бог мой” след възкресението на Исус. За някои хора е много трудно да разберат, че Исус дойде в плът чрез Дева Мария, обаче Той винаги е съществувал като Дух във вечността преди това.

Да надникнем по-отблизо и да обясним това нещо по-добре. Ще започнем от Битие, защото там за пръв път срещаме този, когото ние знаем като Исус. Битие 1:1 казва: „В началото Бог създаде небето и земята.” Йоан 1:1-3, -10, -14 обаче казва: „В началото бе Словото; и Словото беше при Бога; и Словото бе Бог. То в началото беше при Бога. Всичко чрез Него (Словото) стана; и без Него (Словото) не стана нищо от това, което е станало. 10. Той (Словото) бе в света; и светът чрез Него стана.

Пак нещо подобно – думата „нищо” показва абсолютна стойност и означава НИЩО. И понеже тук имаме двойно отрицание (без него не стана нищо) значи, че Словото е направил ВСИЧКО. А пък в първата фраза на стих 9 - ВСИЧКО чрез Него стана - същото. Всички знаем, че едно от много имена на Исус е „Божието Слово” – пише го в прав текст в Откровение 19. В такъв случай кой създаде света? Нали Словото? А Словото Исус ли е или не? Ако да (както пише в Откровение), значи Исус е създал света!

И така: Йоан 1:14 И Словото стана плът и живя между нас; и видяхме славата Му, слава като на Единородния от Отца, че беше пълно с благодат и истина.

Точно така – Словото беше в началото при Бога, беше Бог и стана плът и живя между нас! Затова Исус каза: СЪС СЛАВАТА КОЯТО ИМАХ У ТЕБЕ ПРЕДИ СЪЗДАВАНЕТО НА СВЕТА. Това е било в началото.

Да продължим нататък: Изход 3:13-14 И Мойсей рече на Бога: Ето, когато отида при израиляните и им кажа: Бог на бащите ви ме изпрати при вас, и те ме попитат: как Му е името?, какво да им кажа? И Бог каза на Мойсей: АЗ СЪМ ОНЗИ КОЙТО СЪМ (в някои преводи – Аз съм Вечносъществуващият - ЙХВХ). Рече още: Така ще кажеш на израиляните: ОНЗИ КОЙТО СЪМ, ме изпрати при вас.

Мойсей задава съвсем пряк въпрос и Господ дава пряк отговор, който е много ясен. Сега нека видим Йоан 8:56-59, когато Исус говори с Юдеите, казвайки: 56. Баща ви Авраам ликуваше, че ще види моя ден; и видя го и се зарадва. А юдеите Му рекоха: Петдесет години още нямаш, и Авраам ли си видял? СЕГА ВНИМАВАЙТЕ КАКВО ИМ ОТГОВАРЯ ИСУС: А Исус им рече: Истина, истина ви казвам преди да се е родил Авраам, Аз съм.

Забележете – „Аз СЪМ”, не „Аз бях” или „Аз ще бъда” – „Аз СЪМ”. Това е вечносъществуващият – този е член на Божието семейство, познат ни като Синът. В началото не е имало Отец и Син, само Бог, или Божие семейство. Думата „Бог” е преведена от еврейската дума „Елохим”, която е в множествено число. Същото както думата „човек” покрива целият вид – мъжа и жената. Битие 1:27 И Бог сътвори човека по Своя образ; по Божия образ ГО сътвори; мъжки и женски пол ГИ сътвори.

В такъв случай ние всички сме членове на човешкото семейство, а жената (която Адам наименува жена) е женският вид на човека. Сега да продължим – Йоан 1:18 Никой никога не е видял Бога; Единородният Син, Който е в лоното на Отца, Той Го изяви.

Тези също са абсолютни термини – „никой” и „никога”. Изход 24:9-11 и Мойсей и Аарон, Надав и Авиуд и седемдесет от израилевите старейшини се изкачиха нагоре. И видяха Израилевия Бог; под нозете Му имаше нещо като настилка от сапфир, бистра също като небето. Но той не сложи ръката си на благородните от израиляните. И те ВИДЯХА БОГА, и там ядоха и пиха.

Сега – да не би да имаме противоречие в Библията?! Защото както си спомняме Йоан 1:18 казва, че „никой”, „никога” не е виждал Бог… За да не се объркваме вместо да интерпретираме сами можем да оставим Библията да интерпретира сама себе си. Йоан 5:37 И Отец, Който Ме е изпратил, Той свидетелства за Мене. Нито гласа му сте чули някога, нито образа Му сте видели.

Добре тогава – кого видяха 74-те старейшини на планината?! Точно този, който стана познат като Исус Христос! Този, който е познат като Отец не се занимава с плът – никога не се е занимавал и никога няма да се занимава с плът.

39: Вие изследвате Писанията, понеже мислите чрез тях да имате вечен живот, и те са които свидетелстват за Мене.

„Писанията” са от Битие до Малахия – закона и пророците. Исус сам ни казва, че те свидетелстват за Него – казва го със собствените си думи. Има ли нужда да обсъждаме и дискутираме нещо повече?!

43. Аз дойдох в името на Отца Си, и не ме приемате; ако дойде друг в свое име, него ще приемете.

Ако Исус идва в името на Отец то тогава какво е името Му? Бог Всемогъщи!


Изход 6:2 Бог каза още на Мойсей: Аз съм Еова. 3 Явих се на Авраам на Исак и на Яков с името Бог Всемогъщи, но не им открих името си Еова.

Исая 9:6 ни казва: Защото ни се роди Дете, Син ни се даде и управлението ще бъде на раменете Му. И името Му ще бъде Чудесен, Съветник, Бог МОГЪЩ, Княз на Мира (или Салимски Цар).

Матей 1:23 потвърждава казаното от пророците: „Ето, девицата ще зачене и ще роди Син; и ще го нарекат Емануил (което значи Бог с нас).

Словото стана плът и пребиваваше между нас! (1 Тимотей 3:16) И без съмнение, велика е тайната на благочестието: Този, „Който се яви в плът, доказан чрез Духа, видян от ангели, проповядван между народите, повярван в света, възнесен в слава”.

Надявам се, че вече е лесно да се разбере, че този който сега ни е познат като Исус Христос, Синът, чисто и просто е бил известен като Господ преди да дойде в плът…

(1 Коринтяни 10:1-4) Защото братя, желая да знаете, че макар да са били бащите на всички под облака, и всички да са минали през морето, и в облака, и в морето всички да са били кръстени в Мойсей, и всички да са яли от същата духовна храна, и всички да са пили от същото духовно питие (защото пиеха от една духовна Канара; и тази Канара беше Христос)

Изглежда Исус е водил Божия народ през пустинята. Изход 13:21 И Господ вървеше пред тях денем в облачен стълб, за да им показва пътя, а нощен в огнен стълб за да им свети, та да вървят денем и нощем.

(Второзаконие 32:4) Той е Канара; делата Му са съвършени, защото всичките Му пътища са прави: Бог на верността е и няма неправда в Него; справедлив и прав е Той.

Да – тази Канара също е БОГ. Старият Завет ни казва за Исус много пъти, просто трябва да сме си отворили очите. И за тази цел трябва да отхвърлите всякакви предубеждения относно деноминацията в която се намирате, и нещата, които сте чували от пасторите си и да оставите Библията да се интерпретира сама, защото когато се намеси човешкият елемент всичко се разваля. (Исая 28:10) Защото всичко е заповед след заповед, заповед след заповед, правило след правило, правило след правило, тук малко там малко. – Това съвсем не е промяна на темата:

(Откровение 12:7-9) И стана война на небесата; Михаил и неговите ангели воюваха против змея; и змеят воюваше заедно със своите ангели, обаче те не надвиха, нито се намери вече място за тях на небето.И беше свален големия змей, онази старовременна змия, наречена още Дявол и Сатана, който мами цялата вселена; свален беше НА ЗЕМЯТА, свалени бяха и ангелите му заедно с него.

Макар и това да е писано в Откровение тук става дума за минали събития.

(Лука 10:18-19) И седемдесетте се върнаха с радост и казаха: Господи, в Твоето име и бесовете ни се покоряват. А Той им рече: Видях Сатана паднал от небето като светкавица.

Думата „видях” ни показва, че Исус е бил свидетел на това събитие. И най-вероятно Той е този, който е дал заповедта на Михаил. В Откровение 1:1 ни е дадена процедурата по която работи Бог, когато предава някакво съобщение – от Отец, на Исус, на ангел, на израилянин. И така – най-вероятно Отец е издал заповедта, Исус я е предал, а архангел Михаил я е изпълнил и е изгонил Сатана. Вече показахме и Закона и Свидетелствата, точно както ни казва и Исая – тук малко, там малко. И още – Исая 8:20 Нека прибягнат до закона (старата книга) и до свидетелството (новата книга)! Ако не говорят според това слово, наистина няма зазоряване за тях. (Матей 13:51-52) [Исус им каза:] Разбрахте ли всичко това? Те му казаха: Разбрахме. А той им рече: Затова всеки книжник, който е учил за небесното царство прилича на домакин, който изважда из съкровището си НОВО И СТАРО.

И така – разбрахме кой е Исус и какъв е начина да четем Библията. Уникалното нещо на Библията, което никоя друга книга го няма (а тя дори не е една книга, а по-скоро сборник от книги) е, че различни хора говорят за едни и същи неща по различно време – затова трябва да четем оттук малко и оттам малко, от Стария завет по малко и от Новия завет по малко, защото те взаимно се допълват. Много хора мислят, че Йехова е Бога на Стария завет, а Христос е Бога на Новия завет – както видяхме обаче, и Йехова и Исус са една и съща личност.
Но има не една християнска група, която учи, че Исус Христос не е Бог. Някои твърдят също, че Исус и архангел Михаил са същата личност. Тези хора са свидетелите на Йехова. Да погледнем отблизо и да видим така ли е. Първото място, което им показваме е това:

Евреи 1:1-14 Бог, Който много пъти и по много начини е говорил в старо време на бащите ни чрез пророците, 2 в края на тези дни ни говори чрез Сина, Когото постави наследник на всичко, чрез когото направи и световете; 3Който като е сияние на Неговата слава и отпечатък на Неговото Свещенство и държейки всичко чрез Своето могъщо слово, след като извърши [чрез Себе си] очистване на греховете седна отдясно на Величието във висините;

Сега кажете ми къде в Библията пише, че някой ангел, архангел или какъвто и да било друг дух очиства грехове?! Или някой ангел да е седнал отдясно на Отец (Величието във висините)?

4. и стана толкова по-горен от ангелите, колкото името, което е наследил, е по-голямо от тяхното.

Не по-голям от някой си конкретен ангел – от АНГЕЛИТЕ.

5. Защото на кого от ангелите е рекъл Бог някога:
„Ти си Мой Син, Аз днес Те родих.” И пак: „Аз ще Му бъда Отец, и Той ще ми бъде Син”?

Сега – истина е, че Господ казва „синове” и на ангелите. Обаче на никого от ангелите не е казал такова нещо. Тук апостол Павел цитира Давид. Думата „днес” показва времето, когато Исус е бил възкресен от мъртвите, затова знаем, че не говори за ангели.

6. А когато пък въвежда Първородния във вселената, казва: „И ПОКЛОНЕТЕ СЕ НА НЕГО ВСИЧКИ БОЖИИ АНГЕЛИ”.

Ако не е казано всички ДРУГИ ангели, значи Исус не е ангел. Точка.

8. а за Сина каза (това е Отец, който говори за Сина!!!) „Твоят престол, о, Боже, е до вечни векове; и скиптърът на Твоето царство е скиптър на правота.

Тук Отец нарича Исус Бог и кои сме ние да спорим с това?

13. А на кого от ангелите е рекъл Бог някога:
„Седни отдясно ми докато положа враговете ти за Твое подножие” ?

Ето това е и най-силното доказателство – никога и никъде не казва това на никое място в Библията на който и да било ангел да седне отдясно Му. На ангели не – но за сметка на това на Исус много пъти в цялата Библия. И ако не го пише, а някой го твърди – това са долни спекулации, и няма причина да вярваме в тях. Та така – Исус не може да е архангел и Библията се изказа сама по въпроса. Можеше да ви покажем още доста места, но мисля че книгата е достатъчно ясна. Свидетелите на Йехова обичат да ви казват, че когато се отнася до Стария Завет говорим за Отец Йехова. Йехова не е името на бащата! Сега показваме:

Откр. 1:8 Аз съм Алфа и Омега, казва Господ Бог, Който е, и Който ще бъде, Всемогъщият.

Когато ги попиташ кой говори тук те бързичко отговарят „Бог Йехова” и аз се съгласявам.

Откр. 21:5 И Седящият на престола каза: Ето подновявам всичко. И каза: Напиши; защото тези думи са верни и истинни. 6 И каза ми: Сбъдна се! Аз съм Алфа и Омега, Началото и Краят. На жадния ще дам даром от извора на водата на живота.

Пак искам да знам кой говори тук и те казват „Бог Йехова” и аз съм съгласен.

Откр. 22:13 Аз съм Алфа и Омега, Първият и Последният, Началото и Краят.

Кой е тук? Свидетелите на Йехова казват „Бог Йехова” – и пак съм абсолютно съгласен.

Откр. 1:17 И когато Го видях паднах при нозете Му като мъртъв; а Той положи десницата Си върху мене и каза: Не бой се, Аз съм Първият и Последният

И пак задаваме същият въпрос: Кой говори тук? И пак свидетеля на Йехова ни казва същото – Бог Йехова.

, и Живият; бях мъртъв и ето, жив съм до вечни векове; и имам ключовете на смъртта и на ада.

Сега аз питам – Бог Йехова умирал ли е?! И ако някой казва, че Отец е Йехова де… Къде в Библията се казва, че Отец е умирал? Никъде! Само този, който стана познат като Сина – Исус Христос е Йехова от Стария Завет, и да – Исус е Господ. Бог на всички времена. И е единственият Бог, който някога е имал контакт с плътски човеци.

Слава на Бога в името на Исус! Амин.

_________________
Search the scriptures; for in them ye think ye have eternal life



Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bojiislujitel
Категория: Други
Прочетен: 2173055
Постинги: 1214
Коментари: 1482
Гласове: 410
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031